vent venligst mens siden hentes.....
Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 11-11-01 17:01

Hej gruppe

Er der nogen der har en god ide til hvorledes man kan få indsat subj. som
besked, mens php udføres?

Jeg har et php-script, der tager lidt lang tid nogen gange. Så ville det
være rart, hvis der kunne være en besked imens. Den skal dog forsvinde, når
scriptet er færdigt og spytter sine tabeller ud.

Håber på svar

Mikkel

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 11-11-01 17:06

On Sun, 11 Nov 2001 17:01:20 +0100, "Mikkel Andreasen" <mema@mema.dk>
wrote:

> [...]
>være rart, hvis der kunne være en besked imens. Den skal dog forsvinde, når
>scriptet er færdigt og spytter sine tabeller ud.

Hvorfor ikke gøre noget ved det egentlig problem?... eg. Hvorfor tager
php-siden lang tid?

Kan koden og/eller databasen evt. optimeres?

Hvis det er er naturlov at den skal tage lang tid kunne en cron
overvejes, således det var en 'statisk' html side som hentes uden lang
svartid.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 12-11-01 20:02

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message
> [...]
>
> Hvis det er er naturlov at den skal tage lang tid kunne en cron
> overvejes, således det var en 'statisk' html side som hentes uden lang

Jeg tror ikke koden kan optimeres synderligt. Det der tager tid er når mit
script går ud og checker om en given FTP er online. Det tager lidt tid!

Jeg ville gerne prøve med et cron job eller lign. Har desværre ingen
erfaring eller mulighed for at afvikle cron på mit nuværende hotel. Derfor
spørgsmålet.

Mikkel

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-11-01 01:37

"Mikkel Andreasen" <mema@mema.dk> wrote in

> [...]
> ville det være rart, hvis der kunne være en besked imens. Den skal
> dog forsvinde, når scriptet er færdigt og spytter sine tabeller ud.

Her er et lille PHP script som jeg smed sammen, ved ikke helt om det
var det du havde i tankerne . Det åbner et vindue vha. JavaScript
som lukkes igen når PHP scriptet er færdigt.
Jeg har testet det med IE5 og Opera, og det virker kun i IE :-/

mvh
Thomas Jensen

--- PHP script --- (Wordwrap slået fra)
<head>
<title>status test</title>
<script language="JavaScript">
<!--
var statusVindue;
function AabenStatusVindue(statustekst)
{
statusVindue = window.open('', 'statuswindow', 'width=300,height=100,resizable=yes,scrollbars=no,toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no');
}
function LukStatusVindue()
{
if(statusVindue)
statusVindue.close();
}
//-->
</script>
</head>

<script language="JavaScript">
<!--
AabenStatusVindue('Tæller til 1000000');
//-->
</script>

<?php
// Beregningstung kode her