Sporgsmal om brugbadimport
Fra : Chris Lytken

Dato : 11-11-01 16:11

Hallo sejlglade mennesker
er der nogen der kan oplyse mig om de eventuelle told/skatte etc.... massige
implikationer der gor sig galdende hvis man kober en brugt sejlbad i
tyskland, sverige, usa eller lignende.

Priserne er jo meget forskellige fra land til land.

Jeg ser frem til forhabentlig ubyreaukratiske svar.

hilsen chris lytken

vikingexplorer@newmail.dk

Fra : ENN

Dato : 11-11-01 17:04

Hvis du køber båden i EU til dig selv og selv henter den er der ingen
Moms//Told ved indførsel i dk.

MHT USA skal du betale moms og muligvis Told.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 11-11-01 23:30

"ENN" <enn@coral.se> skrev i en meddelelse

| Hvis du køber båden i EU til dig selv og selv henter den er der ingen
| Moms//Told ved indførsel i dk.

Det gælder da vist kun ved handel mellem private! Køben man båd f.eks. hos
en svensk bådmægler, slipper man ikke for momsen - mig bekendt!

mvh
Peter Ingsø Laursen

Fra : ENN

Dato : 14-11-01 17:14

Jo det gør man - så længe det er til en selv og man selv henter båden er der
ingen Dansk moms.

Fra : Brian Mikkelsen

Dato : 14-11-01 17:34

Jeg er ikke helt enig med dig, idet jeg havde en længere snak med en
bådimportør der udstillede på Hanseboot i Hamborg fornylig. Er der tale om
ny båd skal der betales dansk moms, men det kan omgås!!

Med sejlerhilsen
Brian Mikkelsen

Fra : Chris Lytken

Dato : 15-11-01 01:13

Tak for de mannge svar om brugtbådimport. Her er en kort sammenfattelse af
resultaterne.

Køb af brugt båd indenfor E.U. hos privat.
Man slipper for told og alt moms.

Køb af brugt båd indenfor E.U. hos mægler e.lign.
Man slipper for told og dansk moms.

Køb af nyt båd indenfor E.U.
Man skal normalt betale noget men det KAN omgåes.

Køb af brugt og nyt båd udenfor E.U.
Man skindes.

Jeg tror jeg har fattet det sammen korrekt men ret mig gerne.

Tak allesammen

Chris
vikingexplorer@newmail.dk