God 8 ports switch
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-11-01 15:57

Hejsa,

jeg får snart ADSL og vi har 2 computere i et LAN.
Jeg skal bruge en switch og har besluttet at købe en med
8 porte, for så kan vi bruge den når vi gamer også.

Jeg er nødsaget til at købe en af de billige (dvs. under 600kr.), ifølge
edbpriser.dk er der ca. 8 i den prisklasse.

Jeg vil gerne have en der ikke larmer, dvs. den skal helst
ikke have blæser ellers skal blæseren ikke sige en dyt !

Jeg har kigget på følgende, har I nogle kommentarer
omkring dem?

<http://www.rubytech.com.tw/products-b.php?prdid=94>

<http://www.surecom-net.com/ep-805-808x.htm>
Dog model 808X-R.

<http://www.x-net.com.tw/main.asp?Item=31&Category=04&Product=04003>

<http://www.trendware.com/products/TE100-S88E.htm>
Denne har endda low noise Psu, det skriver edbpriser.dk,
men kan ikke se det på ovenstående link !

Og ja, jeg har læst disse meddelelser:

Mvh.
Mikael

PS.
Findes der billige switches, hvor man kan sætte en ældre
printer på (Canon BJC250 m. COM tilslutning) vil jeg da
også meget gerne høre om dem !
Her må det gerne være med 5 porte!

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-11-01 19:20

> [...]
> ikke have blæser ellers skal blæseren ikke sige en dyt !
>
> Jeg har kigget på følgende, har I nogle kommentarer

Har selv en sådan, og den virker uden problemer - helt sikkert et godt køb..

/Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-11-01 20:51

> Har selv en sådan, og den virker uden problemer - helt
> sikkert et godt køb.

Larmer den?
- Har den ekstern strømforsyning?

Jeg kan se den "kun" har en buffer på 256KB, det bekymre mig lidt - har du
prøvet at køre med computere på alle porte og alle henter/spiller osv. ?
Lagger den så ikke?

Denne har fx. 2MB buffer:
<http://www.x-net.com.tw/main.asp?Item=31&Category=04&Product=04003>

/Mikael

Fra : KlausF

Dato : 11-11-01 22:36

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> [...]
> prøvet at køre med computere på alle porte og alle henter/spiller osv. ?

Ja, men "SH-9008A Desktop size switching 8-port SOHO Hub (9*RJ45)" er ikke en
ægte switch, men en "switching hub", og den er nødt til at have en stor buffer
for at håndtere trafikken nogenlunde rimeligt.
En "ægte switch" behøver slet ikke så stor en buffer.

Vælg du helt roligt den omtalte rubytech.

/Klaus

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-11-01 22:52

> Larmer den?
> - Har den ekstern strømforsyning?
Den har ingen blæser, så nej den larmer ikke og den har extern strømforsying

> Jeg kan se den "kun" har en buffer på 256KB, det bekymre mig lidt - har du
> prøvet at køre med computere på alle porte og alle henter/spiller osv. ?
> Lagger den så ikke?
Det har jeg dog ikke, men jeg tvivler på at det kan være et problem.. (det
er velsagtens ikke nødvendigt med mere end 256kB for kun 8 porte?)

/Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-11-01 16:14

> Har selv en sådan, og den virker uden problemer - helt
>sikkert et godt køb..
>
> /Martin

OK, men er der 8 porte + en uplink?
Det er der ifølge deres hjemmeside, men man kan ikke se
det på billedet.

Mvh.
Mikael

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 11-11-01 23:01

Hejsa
Jeg har lige købt en eten 16ports switch med inlinepower, stålkabinet og
uden blæser og med 4 mb shared buffer ram til 1480 kr
en mindre model kan du selvf få billigere.(500-600 kr)
Jeg købt via web og fik den dagen efter - super service må man sig.
Spec's er bedre end tilsvarende D-link og Allied Telesyn som er 600 dyrere !

http://www.etentech.com
købt hos http://www.ethershop.dk på Frederiksberg.

Mvh
Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 12-11-01 14:40

Jeg takker for alle svarene, det bliver nok en Rubytech :)

Mvh.
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-11-01 16:39

Hejsa,

kender nogen denne switch?
<http://www.trendware.com/products/TE100-S88E_1.htm>

Er der blæser i?
Dvs. larmer den?

Er der ekstern eller intern strømforsyning (så der bare skal
plugges kabel ind i den!).

Hvordan er TRENDnets andre produkter?
- Kvalitet mm.

Det gode ved netop denne switch er seperat port til
uplink.

Mvh.
Mikael

Fra : M. Thostrup

Dato : 14-11-01 09:21

> Hvordan er TRENDnets andre produkter?
> - Kvalitet mm.

Jeg bruger selv flere af deres produkter, og jeg er meget glad for dem alle.
Jeg har ikke opleveten eneste fejl eller ulempe ved dem.