god begynder flue
Fra : Jeppe

Dato : 11-11-01 13:22

hej jegvil lige spørge om det er nogle der kender en god og simpel flue til
en ny i fluebinderfaget

Hilsen Jeppe

P.S. Den må gerne være god til Bæk eller Havørred

Fra : Henric

Dato : 11-11-01 13:45

Tjena.
Jag har bundit flugor ca ett år nu och jag tycker Europa12:an (torr) och
Haröra kan vara två bra, hyfsat enkla och dessutom roliga flugor att börja
med. Montana i olika färgvarianter är en annan ganska enkel fluga jag gärna
binder till mitt regnbågsfiske. Även Wolly worm, Wolly bugger och
räkimitationer är enkla och trevliga att binda.
Om du inte hittar bindbeskrivningar så hojta så skickar jag länkar.
Mvh Henric

Fra : Lars Broberg

Dato : 11-11-01 18:06

Magnus er en nem flue at binde - en allround flue som tilmed fanger godt,
vinter som sommer ...
/Lars

Fra : Ivan Vejsgård Nielse~

Dato : 11-11-01 22:58

Jeg kan kun anbefale Red Tag. Fluen kan bindes i alle størrelser og fanger
glimrende blandt andet stalling, bækørred, havørred (å og kyst) og laks.

Den kan bindes i alle størrelser og variationer. Både tør og våd, med eller
uden hackle, eller med palmerhackle hvis det skal være lidt mere avanceret

Det var den første flue jeg lærte at binde, og er stadigt blandt de fluer som
oftest sidder for enden af forfanget.

mvh ivan

Fra : Jens K. Knudsen

Dato : 12-11-01 16:29

Red Tag, er nok den flue, de fleste fluebindere har startet med, prøv at
binde den som alm. red tag, og som red tag palmer, det er forøvrigt nok også
den billigste flue man kan binde for penge.

Hilsen Jens Knudsen

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-11-01 18:26

"Jens K. Knudsen" <jenskrk@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> den billigste flue man kan binde for penge.

Og når man kommer sålangt så sætter man en hvid vinge på så har man Skjern´s
Fancy )

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jens K. Knudsen

Dato : 14-11-01 17:06

Det er nemmelig rigtigt!!!!!!

Fra : Finn Nielsen

Dato : 13-11-01 21:17

Hej - prøv at kigge ind på Nordjydsk Havørredfiskeri på adressen
www.seatroutfishing.dk
Kig under Fluegalleriet, her finder du mange gode og velprøvede fluemønstre
og så kan du læse om hvad de er gode til og hvornårde er det

Hilsen Finn
NJHF