tabel
Fra : Jytte Nielsen

Dato : 11-11-01 12:36

Jeg prøver på at lave en tabel, men har problemer med at få en anden
skriftfarve i tabelhovedet. og hvis der er celler uden tekst vises der ikke
rammer omkring.
m.v. hv. Jytte

Fra : Rolf Kristensen

Dato : 11-11-01 14:40

"Jytte Nielsen" <jrn@post7.tele.dk> wrote in message
> Jeg prøver på at lave en tabel, men har problemer med at få en anden
> skriftfarve i tabelhovedet.

Du kunne bruge attributten BGCOLOR for <TD>
Eller neste en <TABLE> med en BGCOLOR, ved at sætte tabellen ind i den
første række

<TABLE BGCOLOR="">
<TR>
<TD COLSPAN="2">
<TABLE BGCOLOR="">
<TR>
<TD></TD>
<TD></TD>
</TR>
</TABLE>
</TD>
</TR>
<TR>
<TD></TD>
<TD></TD>
</TR>
</TABLE>

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 11-11-01 14:46

Jytte Nielsen skrev i dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg prøver på at lave en tabel, men har problemer med at få en anden
> skriftfarve i tabelhovedet. og hvis der er celler uden tekst vises der
> ikke rammer omkring.
Du får lige et link til samme side som den efterfølgende post, til W3C's
forklaring på CSS-formatering af tabeller:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/tables.html#empty-cells

Ganske kort gengivet står der, at hvis du vil have kant på dine tomme
celler kan du i dit stylesheet skrive " table { empty-cells: show } "

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx