Printer problem
Fra : Linnert

Dato : 11-11-01 20:47

Jeg har en PC'er med XP Pro og to med w2k forbundet i netværk over en D-Link
switch. Det fungere fint. Nu har jeg prøvet at sætte en HP LaserJet 4MV på
switchen. Den stammer fra mit job(udskiftet men OK) Den virker fint når jeg
bruger den over en LPT port. Men nu hvor den sidder på switchen virker den
ikke. Dens IP nr. som står på den har jeg brugt til opsætningen i.f.m. ftp

Jeg kan godt installere den, men jeg kan ikke printe ud.

Hvorfor kan jeg ikke det ?

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-01 12:10

> [...]
> ikke. Dens IP nr. som står på den har jeg brugt til opsætningen i.f.m. ftp
>
> Jeg kan godt installere den, men jeg kan ikke printe ud.

Hej Klaus !

Med D-Link følger der et printer installationsprogram med, som du skal
installerer !
Kig i din manual - der skulle der gerne stå, hvad den netværks-printerdriver
skal hedde som du skal sætte alle maskinerne op til at printe til.
Printersoftwaren skal installeres på alle PCere !

Hilsen Michael

Fra : Linnert

Dato : 11-11-01 21:54

Hej Michael.

Tak for dit svar. Jeg kommer bare ikke ret langt med det. Der står intet i
manualen om nogen form for program. Jeg har besøgt D-Links hjemmesider i
stort set alle den afskygninger, og ingen steder nævnes der noget om nogle
programme m.v. til brug for en D-Link DES-1005D.

Hvad gør jeg så nu ?

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-01 22:29

> [...]
> stort set alle den afskygninger, og ingen steder nævnes der noget om nogle
> programme m.v. til brug for en D-Link DES-1005D.

Hmmmm !

Til min US Robotics (med printserver) følger der et stykke software med til
installation af printer !

Finder dine PCere, ved opstart, en ny printer eller finder du printeren ved
at installerer netværksprinter ?

Hilsen Michael

Fra : Linnert

Dato : 12-11-01 07:08

Når printeren sidder på LPT porten finder PC ved opstart den og installerer
den, og den virker.
Når jeg sætter den på switchen finder PC den ikke i første omgang, men når
jeg går videre i opsætningen (under XP wizard) blive den fundet, MEN der er
ikke forbindelse til den.

Jeg har prøvet at ændre på den IP nr. det hjalp ikke. Jeg kan heller ikke
pinge den.

Jeg har kørt opsætning ud på den, der står nogle tinge jeg ikke rigtig
forstår. Under MIO står der bl.a. : Port select BNC. Jeg ved ikke hvordan
og om, jeg skal ændre dette. Da den blev brugt på jobbet, var den ikke
tilsluttet vha bnc stik.

I TCP/IP status står der bl.a. også:
IP(som jeg har sat) 192.168.1.6
Subnet mask 255.255.255.0