Irsk folkemusik
Fra : Allan Møller

Dato : 11-11-01 03:45

Jeg søger noget som jeg vil mene er Irsk folkemusik. Noget musik med gang i
og ofte med violiner.
Er der nogen som kan give mig en hint om hvad jeg skal kigge efter ?

-- Allan Møller

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-11-01 09:07

On Sun, 11 Nov 2001 03:44:31 +0100, "Allan Møller" <vogn33@12move.dk>
wrote:

>Jeg søger noget som jeg vil mene er Irsk folkemusik. Noget musik med gang i
>og ofte med violiner.
>Er der nogen som kan give mig en hint om hvad jeg skal kigge efter ?
>

>-- Allan Møller

The Chieftains, eller The Corrs's gamle, snøft, jeg bliver helt
nostalgisk. Det er jo det rene pop de laver nu til dags....

Venlig hilsen,
Lars

Fra : Peter Kaas

Dato : 11-11-01 09:35

> Jeg søger noget som jeg vil mene er Irsk folkemusik. Noget musik med gang
> og ofte med violiner.
> Er der nogen som kan give mig en hint om hvad jeg skal kigge efter ?

Mærkeligt, jeg sad netop og hørte Blackmore's Night's "Spanish Nights". Det
er jo ikke rigtig irsk, men der er gang i den, også på violin. Blackmore's
Night er dybest set mere renæssancemusik end folkemusik. Men desuagtet kan
det klart anbefales.

Et af de bedre nyeste irske bands er Bohinta - det er "rigtig" irsk
folkemusik med violiner, sækkepiber og bodhran-trommer. Deres CD "Sessions"
er helt klart anbefalelsesværdig, selvom den er en smule svær at få fat på.

Prøv evt. at tage et kig, hvis du bor i København i Mosqito World Music
(tror jeg nok den hedder), der har de en masse irsk musik.

Mvh
Peter
peter_kaas@mail.dk

Fra : Peter G.

Dato : 11-11-01 09:47

In article <YBlH7.3211$Gt.286242@news000.worldonline.dk>, Allan Møller
<vogn33@12move.dk> wrote...
> Jeg søger noget som jeg vil mene er Irsk folkemusik. Noget musik med gang i
> og ofte med violiner.
> Er der nogen som kan give mig en hint om hvad jeg skal kigge efter ?

Skotske Wolfstone

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Peter Kaas

Dato : 11-11-01 09:55

Ups!

Jeg glemte jo lige at nævne "The Pogues" i min opremsning.

Mvh
Peter

Fra : Max

Dato : 11-11-01 10:51

Hej

Hvad med "The Dubliners" ?

Max

Fra : Jan Olsen

Dato : 11-11-01 12:23

Hello.

Jamen der er jo utallige - bla.:

The Chieftans
The Pogues
Planxty
Altan
The Moving Hearts
Sharon Shannon o. m.m. fl.

Gå ind på TønderFestivalens hjemmeside www.tf.dk
Herfra linkes til Millstream Records - én af DK's førende
folk-CD-pushere. De er garanteret friske med et par bud...

mvh
Jan O.

Fra : Ken Larsen

Dato : 13-11-01 19:21

Allan Møller skrev i meddelelsen ...
>Jeg søger noget som jeg vil mene er Irsk folkemusik. Noget musik med gang i
>og ofte med violiner.
>Er der nogen som kan give mig en hint om hvad jeg skal kigge efter ?

Prøv Leahy, deres udgivelse fra 1996 rummer masser af violiner.

MVH
Ken Larsen

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-11-01 00:16

In an article of 13 Nov 2001 Ken Larsen wrote:

> Prøv Leahy, deres udgivelse fra 1996 rummer masser af violiner.

Men de er fra Canada!

Jeg har en plade med Leahy, og den synes jeg nu ikke er noget specielt. Om
det er pladen fra 1996 skal jeg dog ikke kunne sige.

--
Uffe Holst

Fra : Ken Larsen

Dato : 14-11-01 23:35

Uffe Holst skrev i meddelelsen ...

>Men de er fra Canada!

Deres mor er udvandret fra Irland, og de lægger ikke skjul på at det er
hendes rødder, som har inspireret deres musik.

MVH
Ken Larsen