Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til ACDsee filer
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 11-11-01 01:19

Jeg er ved at backup'e hele mit indscannede negativregister. Jeg har gjort
det før, men har først nu opdaget en slem fejl.

Jeg ved at ACDsee gemmer mine filnavne og beskrivelser i descript.ion filer,
som ligger i samme mappe som billederne. Men der mangler noget. Jeg har
indtastet nyttige oplysninger om dato, og keywords mm. til billederne, men
jeg kan ikke finde den tekst i nogen af descript.ion filerne.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den manglende tekst, så jeg kan
få den med på mine backups???

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

Fra : Erik Christensen

Dato : 11-11-01 22:20

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan ikke finde den tekst i nogen af descript.ion filerne.
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde den manglende tekst, så jeg

Der er vel ikke sådan at du har flyttet rundt med billederne med andre
værktøjer
end ACDsee?, du får i så fald ikke automatisk descript.ion med over,
medmindre
du har brugt "marker alt" og derved fået filen overskrevet med et eksemplar
fra
et andet bibliotek.

Mvh
Erik

Fra : Christian Olloz

Dato : 12-11-01 07:39

Vælg Options
Vælg fanebladet Miscellaneous
Kig under Image database, her er oplysningerne gemt.

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 12-11-01 18:50

Jeg har fundet 2 filer der hedder ImageDB.ddf og ImageDB.dtf. Er det disse 2
filer der rummer de data jeg efterlyser, det er nemlig dem der ligger i den
mappe der står angivet under "Image database".

Mit spørgsmål er så, hvad gør jeg med dem. De ligger jo i
Windows>application data. Burde de så ikke virke på alle harddiske? Skal jeg
kopiere filerne og lægge dem på mit backup-drev, eller hvordan ville du
tackle en backup af ca. 2 GB som både skal på CD-ROM og HDD??

Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

Christian Olloz <i3440@dialip.csc.dk> skrev i en

Fra : Niels Sloth

Dato : 12-11-01 08:29

Nu vi er i gang med ACDC, er det så muligt at eksportere data fra
databasen til f.eks. Access?

Mvh. Niels