Han vil ikke gå om aftenen ! (Hjælp)
Fra : Jonni Hahn

Dato : 10-11-01 20:29

Hej alle sammen !!

Jeg har en Labrador hvalp på 9 uger en han, og det går fint med at gå i snor
om dagen .
Både på fortorvet og når vi tager i skoven.
Men det er det samme hver aften, jeg kan kun lige få ham med ud om hjørnet
så han får tisset osv så vil han ikke videre.
Jeg ved ikke om det kan være fordi det er mørkt, så han måske føler sig
usikker eller bange.
Men det er dybt frustrerende at om dagen går han fint og om aftenen går det
næsten slet ikke !
Jeg tager gerne imog gode råd, da jeg da gerne ville gå en tur med ham om
aftenen men der er jo nogen tid til vi kommer til de lyse aftener igen.

Mvh. Jonni

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-11-01 21:17

"Jonni Hahn" <jonni@c.dk> skrev :

>Jeg ved ikke om det kan være fordi det er mørkt, så han måske føler sig
>usikker eller bange.

Højst tænkeligt - alle de hunde jeg har oplevet som "nye hvalpe" har
opført sig stort set som du beskriver.

Når hvalpen ikke er ældre end det - er det meste jo nyt for den , men
mon ikke deres naturlige nysgerrighed løser op for det.

>Men det er dybt frustrerende at om dagen går han fint og om aftenen går det
>næsten slet ikke !

Hehe - jeg var da lidt mørkeræd som lille - det er de fleste børn

Jo tiere du lokker ham med ud om aftenen , og han lærer at det ikke er
spor farligt, jo hurtigere er det overstået.

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Fra : Birgit

Dato : 11-11-01 10:34

Det er helt sikkert fordi han er bange. gå lidt rask afsted, sæt dig på hug,
så kommer han løbende. Gå så lidt igen sæt dig på hug i gen.

Så kan han selv gå tilbage. jeg synes det er ok, så længe han tisser....

Min var lige så bange, men det går hurtigt over..

Hilsen birgit

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 11-11-01 10:52

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min var lige så bange, men det går hurtigt over..

Ja du har da helt ret i at det hurtigt går over men generelt kan man
jo sige at hunde er mere vagtsomme og opmærksomme når det er mørkt ..
det er i al fald mine .. noget helt andet er at måden ejeren færdes
med hvalpen også spiller ind er ejeren/den der går aftentur med vovsen
selv lidt usikker ved at færdes i mørke forplanter det sig jo helt
automatisk gennem snoren ned til vovse .. mvh Ami ...

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 11-11-01 13:19

Måske er han bare træt !? de skal jo have rigtig meget vile når de ikke er
ældre end 9 uger

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 11-11-01 14:00

> [...]
> så han får tisset osv så vil han ikke videre.
> Jeg ved ikke om det kan være fordi det er mørkt, så han måske føler sig

også voksne ... så der er ingen grund til >>at trække ham på en lang
aftentur når han bare vil ud og hurtigt ind igen - Måske senere når han får
lidt mere >>selvtillid -

Hilsen Pia

Fra : Christian Andresen

Dato : 12-11-01 09:13

> [...]
> Jeg tager gerne imog gode råd, da jeg da gerne ville gå en tur med ham om
> aftenen men der er jo nogen tid til vi kommer til de lyse aftener igen.

Tag hans favorit legetøj med, snak rigtigt frisk til ham (folk du møder vil
nok mene at du er moden til indlæggelse, hvilket man nok også godt kan være
når man kæmper med en hundehvalp !!! ). Lad ham lege lidt med legetøjet,
kast det lidt væk og lad ham jagte det.

mvh

Christian