Undgå gentagelse af formdata?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 10-11-01 18:09

Hejsa NG,

Jeg sætter noget tekst ind i en DB via nogle formfelter. Når man har klikket
på "indsæt data" og derefter opdaterer siden, bliver de samme data sat ind i
DB'en igen.

Hvordan er det nu lige jeg undgår dette?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Morten Winther

Dato : 10-11-01 21:21

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> wrote in message
> [...]
> DB'en igen.
>
> Hvordan er det nu lige jeg undgår dette?

Sæt nogle headers der forhindre caching og sæt method til post.

Så vil brugeren skulle klikke ja til at sende data igen hvis man klikker
opdater.

Headers kunne være:

header('Cache-Control: no-cache');
header('Expires: ' . gmdate('D, d M Y H:i:s', (time() - 166400)) . ' GMT');

/ morten

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 10-11-01 21:52

> Hvordan er det nu lige jeg undgår dette?

Måske kunne man sætte en hidden unik FormID eller lign. og så tjekke på
om den tidligere er submitted?

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Svenne Krap

Dato : 11-11-01 10:08

On Sat, 10 Nov 2001 18:09:08 +0100, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

>Jeg sætter noget tekst ind i en DB via nogle formfelter. Når man har klikket
>på "indsæt data" og derefter opdaterer siden, bliver de samme data sat ind i
>DB'en igen.

En af de bedste måder er at gøre følgende :

side med form -> arbejdsside -> resultatside

Man lader formen submitte til arbejdssiden.
Denne har ingen grafisk output og bør via en header("Location:") sende
en til resultatsiden. Her kan folk trykke refresh ligeså tosset de har
lyst til, da arbejde sker på arbejdssiden. Hvis de trykker back, ryger
de hen på formsiden igen (arbejdssiden er "usynlig" :)

Mvh

Svenne
--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Nils Lastein

Dato : 11-11-01 18:07

"Svenne Krap" <usenet@krap.dk> wrote in message

> En af de bedste måder er at gøre følgende :

Det er DEN bedste måde...

Nils

Fra : Svenne Krap

Dato : 11-11-01 20:38

On Sun, 11 Nov 2001 18:06:44 +0100, "Nils Lastein" <nila@dsr.kvl.dk>
wrote:

> Det er DEN bedste måde...

Takker :)

Nu ville jeg bare ikke virke så skråsikker... men den er meget, meget
god ... alle problemer man før har bixet med nullifier sig selv... :)

Svenne

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 15-11-01 23:11

"Svenne Krap" <usenet@krap.dk> skrev

> [...]
> lyst til, da arbejde sker på arbejdssiden. Hvis de trykker back, ryger
> de hen på formsiden igen (arbejdssiden er "usynlig" :)

Forhindrer dette dobbeltklik på en submitknap? Jeg plejer at tjekke at
sidste entry ikke er identisk... har selvfølgelig den ulempe at, hvis der er
2 bruger, der klikker på en gang, såee... Ellers kan man sætte et JS til
at lade submit-knappen være "disabled", når der klikkes... ok løsning, hvis
man submitter til samme side...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-11-01 09:02

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote in
message news:_3XI7.3060$Bs1.591404@news000.worldonline.dk...

> Forhindrer dette dobbeltklik på en submitknap?

Nej, men det forhindrer en ny submit ved at man går tilbage, eller
trykker "refresh".

--
Mvh.

Niels Andersen