APL Linjer..
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-11-01 16:01

Der var tid for lang tid siden snakke om TDC ville sætte filtre på alle
ny-oprettede apl linjer således hastigheden ikke længere var voldsom
attraktiv (læs 9.6)
Er der nogen der ved hvorvidt disse filtre rent faktisk *bliver* sat op på
ny-oprettede linjerne eller det blot var et forsøg på at sætte en kæp i
hjulet på billige apl linjer til f.eks internet?
Jeg erindrer et eller andet om Telestyrelsen var indblandet i det også,
nogen der har et clue om hvordan det er endt ud?

/Dennis

Fra : Carsten

Dato : 11-11-01 10:33

Davs Dennis

Desværre desværre APL der er filtrere på, så glem alt om en smart APL
forbindelse til data, med en boks i hver ende.
Da TDC ville indføre filtrere var der flere der røg i blækhuset incl.
undertegnet og prøvede på at få TDC til at lade være med at sætte filtrere
ind, men forgæves.
De filtrere der anvendes er "pupaniserende" filtrere altså en speciel spole
krydstråd som ikke lader noget som helst passerer over 15 kHz, så glem alt
om data.
Hvis du er interesseret i datakredsløb mellem to punkter så er du velkommen
til at maile mig, eller hvis du er Interesseret i at få mere info om striden
om APL linier.
mvh Carsten