FTP hjælp
Fra : Kaffe

Dato : 10-11-01 13:23

Hej

Jeg har lige fået ADSL og vil gerne dele nogle filer med
linien. Hvordan klarer jeg det, med Bulletproof?

Jeg har prøvet at sætte en op, men når andre udefra
skriver ftp://80.62.xx.xxx/ kan de ikke logge på den

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-01 13:34

Sat, 10 Nov 2001 13:22:54 +0100, skrev "Kaffe"
<pbmmail@mail.dk>:

>Jeg har lige fået ADSL og vil gerne dele nogle filer med
>linien. Hvordan klarer jeg det, med Bulletproof?

Går ud fra at det er serveren og ikke en alm ftpclient du bruger.

Kig på <http://www.yaws.dk/faq/ftp-server/program-setup.html> og
se om der er noget at hente.

>Jeg har prøvet at sætte en op, men når andre udefra
>skriver ftp://80.62.xx.xxx/ kan de ikke logge på den

Din ipadresse er 62.242.121.53, så du behøver ikke skjule den
Kan være det er der fejlen ligger?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kaffe

Dato : 10-11-01 13:38

Hov, sorry - sad lige på isdn2 linien.
Nu skulle den gerne være noget med 80.blah...

Men tak for linket, jeg kigger på det. :)

Kaffe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-01 13:49

Sat, 10 Nov 2001 13:38:04 +0100, skrev "Kaffe"
<pbmmail@mail.dk>:

>Nu skulle den gerne være noget med 80.blah...

Ja, den er 80.63.149.82.

Fra : Kaffe

Dato : 10-11-01 13:57

Okay, fedt nok.
Jeg har dog stadig ikke fået svar på, hvordan det kan være
at min bulletproof server ikke vil connecte med omverdenen.

Mit adsl kører gennem en router - noget problem?

// kaffe

P.S: Jeg har fulgt instruktionerne på linket du gav mig, men det virker
stadig ikke. :(

Fra : Rune Christiansen

Dato : 10-11-01 14:05

Har du overhovedt åbnet porten på din router?

Fra : Skurken

Dato : 10-11-01 14:05

Hvis du har icq så kontakt mig lige så skal jeg hjælpe dig

Skurken
61972700

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 10-11-01 14:48

"Kaffe" <pbmmail@mail.dk> wrote:

>Mit adsl kører gennem en router - noget problem?

Der kommer slet intet tilbage, heller ikke en afvisning, når man
forsøger at forbinde sig til din ftp-server. Det er
sandsynligvis fordi din ruter ikke er åbnet for ftp udefra.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jakob K. Nielsen