I tvivl om mail() og implode()
Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 10-11-01 10:59

Vil følgende fungere efter hensigten, nemlig at sende mail til 25 personer
af gangen med bcc? Og hvad adresse skal jeg give $to?

$antal = mysql_result(mysql_query("SELECT count(*) FROM konkurrence"),0);
for($i=0; $i <= $antal; $i+=25)
{
unset($mails);
$resultat = mysql_query("SELECT email FROM konkurrence LIMIT $i, 25");
while($raekke = mysql_fetch_array($resultat))
$mails[] = $raekke["email"];
mail($to, $subject, $message, "From: eaid@eaid.dk bcc: " .
implode(",\n\t", $mails) ."");
}

Fik kodestumpen af en herfra, men det er lidt længe siden og har vist osse
rettet i det...

Venligst,

Peter

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-11-01 11:07

Peter Skjelbo, eaid.dk skrev:

> Vil følgende fungere efter hensigten, nemlig at sende mail til 25
> personer af gangen med bcc?

Det tror jeg. Men hvorfor afprøver du det ikke?

> Og hvad adresse skal jeg give $to?

F.eks. adressen på administratoren af sitet.

> while($raekke = mysql_fetch_array($resultat))
> $mails[] = $raekke["email"];
> mail($to, $subject, $message, "From: eaid@eaid.dk bcc: " .

Den snød mig virkelig; jeg troede, mail() var en del af while-løkken.
Du bør bruge væltede tuborger - eller også skrive løkkens indhold på
samme linje. Altså enten

while (noget) {
goerNoget();
}

eller

while (noget) goerNoget();

Den der med

while (noget)
goerNoget();

er utroligt forvirrende.

> mail($to, $subject, $message, "From: eaid@eaid.dk bcc: " .

Måske er det min nyhedslæser, der viser dit indlæg forkert, men jeg kan
ikke se noget linjeskift mellem From-linjen og Bcc-linjen. I øvrigt:
"Bcc" er (som de fleste andre headere) med stort begyndelsesbogstav.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 10-11-01 16:26

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg. Men hvorfor afprøver du det ikke?

Det bunder nok i paranoia - hvad nu hvis den sender mails ud til samtlige
1500 personer, og de alle kan se hinandens e-mails - who knows :)

> Den snød mig virkelig; jeg troede, mail() var en del af while-løkken.
> Du bør bruge væltede tuborger - eller også skrive løkkens indhold på
> samme linje.

Hmm, den havde jeg heller ikke set. ;) Sådan går det når jeg copy-paster...

> Måske er det min nyhedslæser, der viser dit indlæg forkert, men jeg kan
> ikke se noget linjeskift mellem From-linjen og Bcc-linjen

Det vil sige jeg skal trykke enter eller lave en \n?

Men tak for de mange kommentarer...

Peter

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 10-11-01 16:28

Peter Skjelbo, eaid.dk skrev:

> [...]
>
> Det bunder nok i paranoia - hvad nu hvis den sender mails ud til
> samtlige 1500 personer, og de alle kan se hinandens e-mails - who

Lav noget debug-kode, hvor du spytter adresserne ud for hver gang,
løkken kører. Så kan du se, om det er de rigtige adresser, og at der
ikke er nogen gengangere. Mht., om de kan se hinandens adresser: Hvis
du skriver Bcc-headeren rigtigt (med stort begyndelelsesbogstav), så
skulle der ikke være nogen problemer.

> Det vil sige jeg skal trykke enter eller lave en \n?

Det sidste.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Morten Blinksbjerg N~

Dato : 12-11-01 13:14

> [...]
> [...]
> Fik kodestumpen af en herfra, men det er lidt længe siden og har vist osse

Jeg har lige lavet et lille udkast til hvordan jeg ville lave den. Den er
sikkert fyldt med fejl, da jeg ikke har testet den...

http://mbn.dk/test/spam.php

....om ikke andet så kan du sikkert se ud fra kommentarene hvad den bør gøre :)

--
Morten Blinksbjerg Nielsen
http://www.mbn.dk/