TDC scoop: 6mbit/s ADSL fra paa mandag!!!
Fra : Charbax

Dato : 10-11-01 01:34

nok ikke. Jeg tester bare lige om det virker det her..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-11-01 01:36

"Charbax" <charbax@space.com> wrote in message
> nok ikke. Jeg tester bare lige om det virker det her..

Stop så lige der,, du gjorde mig helt bange

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-11-01 01:52

"Charbax" <charbax@space.com> wrote in message

> nok ikke. Jeg tester bare lige om det virker det her..

Har din ISP ikke en test-gruppe, hvor dit indlæg burde høre hjemme ?

Mvh HAA:

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 10-11-01 12:09

Klage afsendt til abuse@sunrise.ch

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 10-11-01 20:28

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote:

> Klage afsendt til abuse@sunrise.ch

Få dig et liv, og lad være med at spille abusehandlernes tid...

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 11-11-01 10:28

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote Sat, 10 Nov 2001
20:27:30 +0100 :

>Få dig et liv,

Got one.

>og lad være med at spille abusehandlernes tid...

Skal jeg finde mig i at andre spilder min tid?
Nej vel.

futtelut

Fra : Charbax

Dato : 11-11-01 22:14

> Få dig et liv, og lad være med at spille abusehandlernes tid...

jeg kunne ikke lige forstaa hvofor mit foerste indlaeg ikke kom frem,
jeg poster med groups.google.com men nu saa jeg lige at de skriver det
tager 3 til 9 timer foer man kan se nye indlaeg paa groups.google.com.

og istedet for at skrive "test" skrev jeg 6mbit/s paa mandag fra TDC,
for det er jo lige netop det 100 tusind ADSL-kunder i danmark hvoraf
alle ADSL-forbindelser gaar igennem TDC, det er jo lige den slags
nyhed jeg regner med mange pirat-surfere venter paa saa de kunne komme
til at downloade deres ulovlige DivX film 3-4 gange hurtigere igennem
den samme stik i vaeggen og Cisco-router eller alcatel-USB-modem.

personligt er det saadan en slags traad jeg venter paa, hvor nogen
inde hos TDC siger at det lykkedes dem at finde paa en maade at
overfoere 8mbit/s i ledningen uden at det laver noget som helst
forstyrrelse i ledningen saadan at folk ikke skulle kunne bruge de
almindelige telefoner. Eller den dag en mand hos TDC siger at de har
fundet ud af at overfoere mere end 2mbit/512kbit i kabel-tv
ledningerne og billigere, eller den dag en mand hos TDC eller
CyberCity siger noget om at de taenker sig om at tilbyde nogle store
video-filer igennem de adsl- og kabel-forbindelser.

Saa at du ikke syntes at det kan skabe noget debat at snakke om hvofor
man endnu ikke hoere noget nyt fra de TDC eller CyberCity folk,
kamel-pis.

Fra : Kim Petersen

Dato : 12-11-01 01:09

charbax@space.com (Charbax) writes:
> [...]
> til at downloade deres ulovlige DivX film 3-4 gange hurtigere igennem
> den samme stik i vaeggen og Cisco-router eller alcatel-USB-modem.

Det kan da godt være at alle piraterne venter på disse typer af forbindel-
ser - men hvorfor skal du i alle tråde skære alle som udnytter deres bred-
båndsforbindelser i hartekorn med disse?

Vi er ikke alle pirater - og nogle af os kan sagtens finde lovlige ting
at bruge vores båndbredde på.

Det lader til at du _kun_ fokuserer på _dine_ behov, som du føler er ble-
vet ignoreret af DR/TV2/TDC og mange andre - men internettet og båndbred-
derne er altså ikke kun for dig.

Hvis du er så forbasket over ikke at kunne se VoD på din forbindelse, og
du mener, at der er det store marked for det, *så start et firma*! Lav
det - hvis dine analyser holder (jeg tvivler) så er det jo en forretning
som ikke *kan* gå galt.

Jeg er sikker på, at hvis du kan sætte et budget op, som kan holde.. og
du kan vise at det er en god forretning - Ja så vil du ikke kunne sparke
dig fri af investorer.

Simple as that - lad være med at brokke dig, over at _andre_ burde gøre
det ... Det lader ikke til at de kan se den gode forretning ... Så meget
desto bedre for dit firma - da du vil kunne være enerådende på markedet
i et stykke tid - inden de andre indser at du har fat i en guldgrube...

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Charbax

Dato : 13-11-01 02:36

> Vi er ikke alle pirater - og nogle af os kan sagtens finde lovlige ting
> at bruge vores båndbredde på.

BRuger du det der direkte forbindelse til arbejdet dims hvor du kan
udveksle powerpoint filer med dine medarbejdere?

Bruger du din baanbredde lovligt paa at video-konference med andre
ADSL brugere? JA saa er der ikke grund til at have hoejere download
end man har upload, dvs. 512kbit/512kbit

Downloader du helt vildt meget software hver dag fra servere som
tucows.cybercity.dk og lignene som tillader din flashget.com eller
downloadaccelerator.com program til at udnytte helle baandbredden?

Er du bare helt vildt fan af mp3.com hvor du lytter til en helt masse
af lovligt musik? ja saa kaan jeg ikek se at du skulle have brug for
mere end den langsomste ADSL..

Bruger du cinemapop.com og filmspeed.com bare heeelt vildt for at se
de sidste nye med Charlie Chaplin? ja saa kan jeg ikke se hvofor du
igen skulle have brug for meget mere end 384kbit/128kbit ADSL..

> Jeg er sikker på, at hvis du kan sætte et budget op, som kan holde.. og
> du kan vise at det er en god forretning - Ja så vil du ikke kunne sparke
> dig fri af investorer.

JEg tror ikke paa den utopi om at investorer altid investere i det som
giver mening og som holder i laengden. OEkonomien er bygget op af
mennesker som ikke aner noget om produkterne og meningen i dem.
INvestorer bestaar af gamle mafioso familier som ikke tror paa en skid
foer at det allerede findtes paa Nasdaq aktie-markedet og at dens
kurve gaar op ad. Et perfekt eksempel er Dixa. De havde en fornuftig
budget, en go plan om at saelge Dixa Intelligence set-top-boxes til
levering af andre ydelser igennem bredbaand som man kunne tjene kassen
paa, f.eks. VOD, Ip-telefoni.. Men hele den projekt gik ned fordi at
saadan en flok mafioso investorer fra finland pludseligt besluttede
sig for ikke at investere for meget i teknologi-projekter ved foelge
af at IT-industrien i Nasdaq er ved at kollapse fordi tre aandsvage
fly er styrtet i USA og Bob Dole har faaet breve med noget
vaske-pulver i.

> Simple as that - lad være med at brokke dig, over at _andre_ burde gøre
> det ...

JEg ser en mere sandsynlig investering i VOD af DR og TDC end jeg ser
i mit firma hvor jeg skulle gaa rundt med mit kamera og filme et eller
andet lort som jeg saa kunne have rettighedernbe til. Som jeg skulle
tilbyde som streaming paa min egen selvbyggede 2mbit/s upload server
hos Cybercity som jeg saa sponsorere med de 5000kroner om maaneden som
jeg ellers plejer at bruge paa mad og andet godt? Alt det altsaa hvis
jeg skal udbyde noget lovligt. Jeg kunne ogsaa noejes med at udnytte
internet-udbydernes baandbredde ulovligt igennem masse-distribution af
VOD igennem f.eks. edonkey2000.com som folk skal betale 5 cent takke
vaere et digital rights managment encryption i filerne, og hvor
pengene bliver overfoert direkte til en ulovlige bank konto i
caraibien...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-11-01 08:39

"Charbax" <charbax@space.com> skrev i en meddelelse
> BRuger du det der direkte forbindelse til arbejdet dims

Godt at se at du sætter dig ind i tingene

> Et perfekt eksempel er Dixa. De havde en fornuftig
> budget,

Aha? Hvorfor ville den finske investor (som kun vil tjene penge) så ikke
have noget med dem at gøre?

> IT-industrien i Nasdaq er ved at kollapse fordi tre aandsvage
> fly er styrtet i USA og Bob Dole har faaet breve med noget
> vaske-pulver i.

Markeder har altid reageret på urolige omstændigheder

> JEg ser en mere sandsynlig investering i VOD af DR og TDC end jeg ser
> i mit firma hvor jeg skulle gaa rundt med mit kamera og filme et eller
> andet lort som jeg saa kunne have rettighedernbe til.

DR har kun rettighederne til en brøkdel af deres udsendelser

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 13-11-01 09:14

On 12 Nov 2001 17:36:28 -0800, charbax@space.com (Charbax) wrote:

> [...]

Ja det er rimeligt iriterrende at skulle beskyldes for den slags pr.
automatik så at sige , selv har jeg totalt droppet brug af den slags
software på den maskine jeg har nu .

>Bruger du din baanbredde lovligt paa at video-konference med andre
>ADSL brugere? JA saa er der ikke grund til at have hoejere download
>end man har upload, dvs. 512kbit/512kbit

For de fleste bruger er de billigere asymetriske løsninger ofte
tilstrækkelige , især private bruger som mig der har en 1024/256 kbps
tilslutning via TDC .

>Downloader du helt vildt meget software hver dag fra servere som
>tucows.cybercity.dk og lignene som tillader din flashget.com eller
>downloadaccelerator.com program til at udnytte helle baandbredden?

Lidt for enkelt sat op . Det er nu rart nok at få sin nye browser hjem
hurtigt f,eks, , Netscape leverer faktisk en hastighed der udnytter
hele båndbredden og det samme er min erfaring med Micro 'Soft.

Hele handlingen overstået på mellem 1 og 2 min. og så er det job
afviklet så man kan komem videre med noget andet . Det er nu ganske
rart at have den mulighed

>Er du bare helt vildt fan af mp3.com hvor du lytter til en helt masse
>af lovligt musik? ja saa kaan jeg ikek se at du skulle have brug for
>mere end den langsomste ADSL..

Nej helt klart . Jeg startede også med den langsomste ADSL hos TDC
nemlig 256 /128 . Efter ca 10 år med modem opkobling var det en
fornøjelse at bruge musik f.eks. med lydkortet sat til stereo
systemet.. Jeg havde jeg fået digital radio rent faktisk Men

>Bruger du cinemapop.com og filmspeed.com bare heeelt vildt for at se
>de sidste nye med Charlie Chaplin? ja saa kan jeg ikke se hvofor du
>igen skulle have brug for meget mere end 384kbit/128kbit ADSL..

Det kan ikke være meget du har været rundt på nettet at lede efter
video og film siden du sætter så enkle/lave hastigheder som
tilstrækkelige .

Efter en måned med 256/128 fik jeg hastigheden sat op til næste
mulighed hos TDC der er (var? ændres hele tiden!) 512/256 .

Dette fordi ret mange steder kører med en hastighed mod brugerne på
mellem 200 og 300 kbps TV2 DK når de sender er blandt dssse , det
samme er stationer som America One o.l. på nettet . MEN

Så fandt jeg nogle steder der var virkeligt interesante , film er her
emnet , og da var 512/256 godt nok for lidt . Da det så er sådan at
forskellen fra 512/256 til 1024/256 kun er sølle 100 kr. pr. måned
hos TDC så var der ikke ret meget at tænke over , men blot at få den
sat op. Og nu bliver man ikke smidt af nogen steder mere p.g.a. for
lidt båndbredde .

Bedst af alt ,man kommer af med de forb....dede minuttakster på
telefontrafik som er en stor byrde med modem . De sidste 3-4 år har
mine kvartals regninger ikke været under 3000 kr. Min næste telefon
regning er på ca 250 kr. Så kommer 549 kr. om måneden oven i et
samlede forbrug i kroner til kommunikation

Så for brugere som mig der på ingen måde er enestående i forbrug , er
sagen klar , der er en økonomisk gevinst at hente så det batter med
ADSL til fast pris , og samtidigt får man en båndbredde der duer til
noget. Og så har jeg ikke været logget af nettet siden dan dag ADLS
blev installeret og kom op at køre .

Så alt taget med er for brugere som mig o.l. sagen rimeligt klar , få
ADSL hvis man kan og spring den mindste /langsommeste mulighed over
med det samme -

De ADSL bruger jeg har kontakt med har alle gjort dets amme som mig,
startet med mindste mulighed , og ikke en af os har den i dag vi har
alle opgraderet stort set til samme hastighed og det af årsager der
er nævntr her , for hele flokken .

å hvad er nok og hvad er ikke i båndbredde ? Når alt skal gøres op er
der flere faktorer der skal med end dem du har nævnt , i hvertfald for
private brugere ikke mindst modem til telefon takst vilkår sat op mod
ADSL til en fast pris .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-11-01 09:31

> [...]

>ADSL brugere? JA saa er der ikke grund til at have hoejere download
>end man har upload, dvs. 512kbit/512kbit

Hvorfor ikke glæde sig over, at man kan downloade materiale 4 gange
hurtigere, end man kan uploade? Og hvorfor ikke glæde sig over, at
VNC, X-sessioner og lignende stort set udelukkende bruger downstream
båndbredde?

Der er tonsvis af reelle årsager til at købe 2 Mbps ADSL.

>INvestorer bestaar af gamle mafioso familier som ikke tror paa en skid
[..]

Jeg tror, de mange film, du ser, har skadet din virkelighedsopfattelse
ganske alvorligt.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kim Petersen

Dato : 13-11-01 17:01

#1 jeg bruger ikke windows - #2 jeg bruger ikke kommercielt software [Med
mindre der virkeligt ikke er andre muligheder].

> Bruger du din baanbredde lovligt paa at video-konference med andre
> ADSL brugere? JA saa er der ikke grund til at have hoejere download
> end man har upload, dvs. 512kbit/512kbit

Nej, jeg udvikler software - og til det har jeg brug for en hurtig og
stabil forbindelse til at kunne komme frem til internet resourcer - som
der i øvrigt er *tons* af.

> Downloader du helt vildt meget software hver dag fra servere som
> tucows.cybercity.dk og lignene som tillader din flashget.com eller
> downloadaccelerator.com program til at udnytte helle baandbredden?

Jeg downloader tonsvis af software [dog ikke fra nogen af de steder]
Og jeg udnytter min båndbredde - med mellemrum.

> Er du bare helt vildt fan af mp3.com hvor du lytter til en helt masse
> af lovligt musik? ja saa kaan jeg ikek se at du skulle have brug for
> mere end den langsomste ADSL..

Nej, jeg downloader aldrig musik.

> Bruger du cinemapop.com og filmspeed.com bare heeelt vildt for at se
> de sidste nye med Charlie Chaplin? ja saa kan jeg ikke se hvofor du
> igen skulle have brug for meget mere end 384kbit/128kbit ADSL..

Hvorfor skulle jeg dog se film og lign. på nettet - der er mange andre
muligheder. Det er det jeg har mit TV, Video og DVD til.

Du har tilsyneladende en eller anden opfattelse af at *fordi* du har
købt en høj båndbredde - ja så må der jo være et krav til at lige nøj-
agtig de ting du *vil* have, det er der nogen der *skal* udbyde.

Vi andre køber båndbredde, fordi vi ved hvad vi vil have - og derfor
køber det vi skal bruge.

> JEg tror ikke paa den utopi om at investorer altid investere i det som
> giver mening og som holder i laengden.

Hvis du kan sætte et holdbart budget op, som ikke består af det rene gæt-
teri - tja så tvivler jeg på at du vil få problemer.

> OEkonomien er bygget op af mennesker som ikke aner noget om produkterne
> og meningen i dem.

Det er derfor det skal være et budget uden det store gætteri - investorer
forstår BUDGET og MARKEDS-ANALYSER.

> INvestorer bestaar af gamle mafioso familier som ikke tror paa en skid
> foer at det allerede findtes paa Nasdaq aktie-markedet og at dens
> kurve gaar op ad.

Ingen af de investorer som jeg, har mødt hidtil har haft mafia baggrund,
og jeg tvivler på at det er en generelisering som holder.

> ...(klip) Dixa ...(klip)

Jeg kender ikke historien, og kommenterer ikke af samme grund.

> JEg ser en mere sandsynlig investering i VOD af DR og TDC end jeg ser
> i mit firma hvor jeg skulle gaa rundt med mit kamera og filme et eller
> andet lort som jeg saa kunne have rettighedernbe til.

Så du mener altså at DR og TV2 *skal* følge din tankegang - ikke p.gr.a.
realisme - men fordi du *vil* have det? Det *er* jo tilsyneladende ikke
det de vil - så der skal nogle andre til - og du gider jo ikke.

> [...]
> maaneden som jeg ellers plejer at bruge paa mad og andet godt? Alt det
> altsaa hvis jeg skal udbyde noget lovligt.

Du påstår jo gentagne gange at det er en god forretning. Og at du har for-
stand på det - du ignorerer jo tilsyneladende de mennesker som ikke mener
det er det, eller påpeger at dine høker-beregninger ikke holder.

> [...]
> som folk skal betale 5 cent takke vaere et digital rights managment
> encryption i filerne, og hvor pengene bliver overfoert direkte til en

Ah - humlen. Du laver noget ulovligt. Som øvrigt ikke er ulovligt ved in-
ternet-udbyderne - du ydnytter deres båndbredde fuldstændigt lovligt - du
betaler for transport ikke for lovlighed eller lign.

Du er sur over at skulle betale for noget ulovligt, jamen så hold dog op!
Det eneste du risikerer er at ende med en fandens stor regning for at
snyde de retmæssige ejere og kunstnere.

Hvorfor skulle DR, TV2 og TDC dog gøres "ansvarlige" for at du føler at
du bliver *nødt* til at gøre noget ulovligt?

Fra : Charbax

Dato : 19-11-01 06:00

> jeg brug for en hurtig og
> stabil forbindelse til at kunne komme frem til internet resourcer - som
> der i øvrigt er *tons* af.

JEg tvivler paa at du faar saerligt hurtigere adgang til de internet
resourcer du downloader software fra.. Andet end at downloade den
sidste Linux update, tror jeg ikke paa at du downloader saerligt mange
millionner af bits om dagen..

> Du har tilsyneladende en eller anden opfattelse af at *fordi* du har
> købt en høj båndbredde - ja så må der jo være et krav til at lige nøj-
> agtig de ting du *vil* have, det er der nogen der *skal* udbyde.

Ja, jeg mener at reglen om udbud og efterspoergsel ikke fungere.
Befolkningen VIL have on-demand adgang til video-nyheder og
video-underholdning istedet for at SKULLE se det naar DR eller tv2
VAELGER at udsende det.

Det er alles lyst at kunne starte en film, eller en show paa det
tidspunkt brugeren gerne vil istedet for at absolut SKULLE sidde
forand fjernsynet paa det bestemte tidspunkt DR eller tv2 VAELGER at
udsende dem. Og DR og tv2 genudsender underholnings-shows naesten
aldrig igen!! Saa hvis man ikke vil gaa glip af noget saa SKAL man
faktisk sidde forand fjernsynet hele dagen, og det er der nok MANGE
folk som gerne ville ikke vaere noed til. Og de folk giver mere end
gerne 10 kroner for det.

> Vi andre køber båndbredde, fordi vi ved hvad vi vil have - og derfor
> køber det vi skal bruge.

JEg vil have maksimum valg og maksimum hastighed. DR og tv2 indtil
videre giver mig ikke meget mere valg end dagens video-nyheder on
demand i ISDN kvalitet. No point in getting ADSL for det.

> Så du mener altså at DR og TV2 *skal* følge din tankegang - ikke p.gr.a.
> realisme - men fordi du *vil* have det? Det *er* jo tilsyneladende ikke
> det de vil - så der skal nogle andre til

ok, DR og Tv2 skider paa at tilbyde noget som helst video-on-demand i
den naermeste fremtid. Fint nok. Saa maa de heller ikke have noget
imod at jeg saetter en komputer op med capture-kort til at grabbe hver
eneste udsendelse fra DR og Tv2, encode dem i bredbaands-kvalitets
DivX og sprede dem ud til hundrede tusinder dansker igennem ustoppelig
og usporrelig peer-to-peer netvaerk?

> Ah - humlen. Du laver noget ulovligt. Som øvrigt ikke er ulovligt ved in-
> ternet-udbyderne - du ydnytter deres båndbredde fuldstændigt lovligt - du
> betaler for transport ikke for lovlighed eller lign.

OK!! Saa internet-udbyderne i danmark vil IKKE havde noget imod hvis
jeg perfekt-udviklede peer-to-peer software som kunne komme til at
udnytte de fleste danske ADSL-forbindelser 100% 24 timer om dagen?
Tror du ikke saa det ville saette panik igang hos TDC og CyberCity
hvis alle deres 512kbit-upload-kunder pludselig begyndte at uploade 6
GygyBytes om dagen og downloade tonsvis?

Vil vi saa se at udbyderne blev noed til at lave ulovlige aftale om at
afskaffe fast-pris ubegraensede forbindelser? Eller at de begynte at
true brugere med at de ville blive smidt af hvis de brugte mere
baandbredde end det er fornuftigt forsvarligt for internet-udbyderen
at tilbyde for fast-prisen?

Saadan software som i princippet kan udnytte hele upload/download
baandbredden er ved at blive til virkelighed, eller er det allerede.
Du kan paa edonkey2000.com downloade og uploade hele dagen med hele
din baandbredde..

> Du er sur over at skulle betale for noget ulovligt, jamen så hold dog op!
> Det eneste du risikerer er at ende med en fandens stor regning for at
> snyde de retmæssige ejere og kunstnere.

JEg kunne imorgen begynde at sprede alle DR og Tv2 udsendelser paa den
edonkey2000 netvaerk og det kunne ingen politi spore eller stoppe mig
i. For peer-to-peer netvaerkene kan bygges saa ingen kan vide hvem der
stiller filer til raadighed og hvem der downloader det. Der findtes
kombinationner af edonkey2000, evernet og freenet som laegger frem til
at internet-brugerne kan lave om paa hele maaden internettet er vandt
til at fungere paa. Total anarki som kun kan reguleres under absolut
overvaagning ELLER ved at foelge folkets vilje og levere det
befolkningen vil have.

Hvis content-udbyderne (staten, ISPerne og video/musik-selskaberne)
bare udbyder 0,01% mindre end det som befolkningen har krav paa, saa
skal de vaerre forberedt paa at total-anarchien vil tage over paa en
maade hvor kapitalismen ikke laengere kan fungere.

> Hvorfor skulle DR, TV2 og TDC dog gøres "ansvarlige" for at du føler at
> du bliver *nødt* til at gøre noget ulovligt?

Det er egentlig kun en go anbefaling jeg giver dem. Nu hvor vi stadig
lidt er paa et tidspunkt hvor peer-to-peer teknologien ikke endnu er
100% effektivt og udbredt. Hvis ikke pladeselskaberne distribuere
musikken til den fornuftige pris folk helt naturligt gerne betaler,
hvis fil-selskaberne ikke distribuere filmene paa den maade og til den
pris folk gerne vil betale for det, hvis software industrien ikke
gerne igen distribuere softwaren paa den maade og til den pris folk
gerne vil have den.. Hvis internet-udbyderne ikke snart indsaa at de
skal tilbyde den baandbredde til den pris folk gerne vil have den, og
hvis public service kanalerne ikke snart forstaar at de skal FLYTTES
online, ja saa vil peer-to-peer teknologien overhaelle hele den
etableret oekonomi, kapitalisterne vil gaa fallit, en ny samfunds-kaos
vil tage over.

Maaske faktisk for det bedre.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-11-01 08:07

On 18 Nov 2001 20:59:52 -0800, charbax@space.com (Charbax) wrote:

> [...]
>Befolkningen VIL have on-demand adgang til video-nyheder og
>video-underholdning istedet for at SKULLE se det naar DR eller tv2

Øh, ved du overhovedet hvad "udbud og efterspørgsel" går ud på?

Befolkningen vil også have alt muligt andet.
--
- Peter Brodersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-11-01 08:40

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> Øh, ved du overhovedet hvad "udbud og efterspørgsel" går ud på?
> Befolkningen vil også have alt muligt andet.

Fx fri pizza...

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 19-11-01 09:22

charbax@space.com (Charbax) writes:

>Befolkningen VIL have on-demand adgang til video-nyheder og
>video-underholdning istedet for at SKULLE se det naar DR eller tv2
>VAELGER at udsende det.

Dokumentation?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-11-01 20:24

> Befolkningen VIL have on-demand adgang til video-nyheder og
> video-underholdning istedet for at SKULLE se det naar DR eller tv2
> VAELGER at udsende det.

Skaf mig noget dokumentation, så skaffer jeg kapital

> [...]
> tidspunkt brugeren gerne vil istedet for at absolut SKULLE sidde
> forand fjernsynet paa det bestemte tidspunkt DR eller tv2 VAELGER at

Du sætter lighedstegn mellem "mig" og "alle"
Mange (heriblandt mig) ville aldrig få set fjernsyn hvis jeg selv skulle
tage initiativ til det.

> [...]
> true brugere med at de ville blive smidt af hvis de brugte mere
> baandbredde end det er fornuftigt forsvarligt for internet-udbyderen

Nej

> Hvis content-udbyderne (staten, ISPerne og video/musik-selskaberne)
> bare udbyder 0,01% mindre end det som befolkningen har krav paa

Krav på? jænvfør hvad?

> Det er egentlig kun en go anbefaling jeg giver dem.

Du har nu givet den 30-40 gange. Er det ikke nok?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 18-11-01 01:11

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in message
> Få dig et liv, og lad være med at spille abusehandlernes tid...
hvad med at folk bruger de relevante grupper til at poste i, ellers
må de finde sig et forum beregnet for general snak.

Dennis E