Kan dette lade sig gøre?
Fra : Michael Mondrup

Dato : 09-11-01 22:30

Hej Gruppe,

Via mit arbejde har jeg fået fat i en IP telefon. Jeg har NE2 og dermed en
Speedstream router.
Hvad skal sættes op i routeren for at jeg kan ringe igennem den ?
I øjeblikket kan jeg kun ringe internt på mit LAN fra min telefon til eks.
netmeeting.

På forhånd tak:
Michael M.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 22:34

"Michael Mondrup" <mmk@post1.tele.dk> wrote in message

> Hej Gruppe,
>
> Via mit arbejde har jeg fået fat i en IP telefon. Jeg har NE2 og dermed en
> Speedstream router.

Lyder spændende

> Hvad skal sættes op i routeren for at jeg kan ringe igennem den ?
> I øjeblikket kan jeg kun ringe internt på mit LAN fra min telefon til eks.
> netmeeting.

Der er vel en manual med telfonen?

Hvilken IP adresse har telelefonen fået? Prøv at sæt hostmapping til på
routeren, tild en givende IP adresse.

Hvis det så virker, kan du finde ud af hvilke porte den bruger,, og så sætte
det op i routeren

Fra : Michael Mondrup

Dato : 09-11-01 22:43

Hej Bjarke,

Jeg må vist hellere skaffe den manual (:
Når jeg ringer FRA telefonen til netmeeting klienten skriver den:
"inkommende kald fra..."
også et såkaldt E164 nummer, hvad det så end er.

Men for rigtigt at kunne prøve det skal jeg jo også ha´ en kald eksternt
fra,
så hvis der er nogle der keder sig, er de velkommen til at prøve at fange
mig på 80.62.255.170.

/Michael

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 08-01-02 19:43

> [...]
> Speedstream router.
> Hvad skal sættes op i routeren for at jeg kan ringe igennem den ?

Hvis du mener ringe op såsom til pots nettet så kommer du vidst ikke ret
langt, altså ud på det offentlige telefonnet TDC's mv, det kan du ikke uden
yderligere udstyr...

Mvh

Flemming