netværk´s helved
Fra : steenmarkussen

Dato : 09-11-01 22:27

Vi er en ejendom der har lavet vores eget "lille" lokale netværk på 30
stk pc alle vores pc´er er sat ens op men der er et problem ved nogle af
brugerne. Når vi fleste af os tænder vores pc kommer der en boks med
brugernavn og adgangskode til at logge på men på 3 maskine som alle køre
win98 se. (som vi fleste andre også gør) kommer denne boks ikke når de
tænder deres pc og derfor virker deres net ikke hverken lokal-eller
vores fælles internet. de skal derfor ned i start og vælge "log af
(deres navn)" og så kommer boksen med adgangskode og brugernavn og så
virker deres net hvad kan der være galt? ( håber jeg beskrev problemet
så i kan forstå det)
hilsen steen markussen

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 09-11-01 23:33

Hvorfor spørg du i en Visual Basic gruppe om det her? - er det ikke lidt
notopic?
Nu burde jeg jo ikke svare, men i stedet henvise dig til en anden gruppe...
men okay... jeg er venlig

Nå, men i hvert fald... prøv at gå ind i netværks-indstillinger og vælg
Klientprogram til Microsoft-netværk under Primær netværkslogon (hvis den
ikke allerede er valgt). Desuden skal du måske gå ind i egenskaberne for
Klient til Microsoft-netværk og afkrydse Log på Windows NT-domæne.

Hvis dette ikke virker er der en anden ting du kan gøre...

Nu ved jeg ikke om du allerede har gjort det, men du kan jo åbne
netværks-indstillingerne på en computer hvor netværket virker og på en hvor
det ikke gør og så miniutiøst sammenligne at hver eneste ene indstilling er
ens. Hvis de ikke er det, kan du jo prøve at rette dem (selvfølgelig på den
computer, hvor det ikke virker).

Hvis det herefter ikke virker, kan jeg vist ikke hjælpe...

- Bjarke Walling Petersen

Fra : steenmarkussen

Dato : 10-11-01 13:43

"Bjarke Walling Petersen" skrev d. 09-11-01 23:33 dette indlæg :
> [...]
på den
> computer, hvor det ikke virker).
>
> Hvis det herefter ikke virker, kan jeg vist ikke hjælpe...

tak for din måde at tale NED til folk på

http://www.kandu.dk/