HJÆLP - router virker ikke :(
Fra : Ukendt

Dato : 09-11-01 22:22

Hej alle !

Jeg har en 1024/256 ADSL forbindelse fra TDC med ISDN og fast IP adresse !

Hvis jeg sætter RJ45 kablet fra modemet direkt i netkortet på min PC (som
kører win98) virker det fint.

Sætter jeg RJ45 kablet i WAN på US Robotics Broadband Router og RJ45 kabel
fra port1 til mit netkort, sker der intet.
Jeg genstarter. Sætter i Internetinstilling igen maskinen til at bruge LAN -
stadig intet, heller ikke hvis jeg igen genstarter......

Det er ikke routeren - faktisk har jeg forsøgt med to sprit nye routere -
stadig ikke hul igennem. Når jeg sættere flere computere på Routeren virker
netværket fint !

TDC siger at de kan se at 'deres' modem har kontakt og så er det ikke deres
problem !

Første gang jeg ringede, var der et eller andet om at det ikke var den
rigtige IP adresse jeg fik tildelt.

Jeg er løbet tør for idéer til hvad f*nden jeg kan gøre og konen er lidt små
mopset over at jeg har brugt 1700,- på noget jeg alligevel ikke kan få til
at virke :(( AVVVVV

Er der ikke en eller anden der kan hjælpe mig ?????

Hilsen Michael mailto:strunk@worldonline.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 22:25

"Michael" <-> wrote in message
> Hej alle !
>
> Jeg har en 1024/256 ADSL forbindelse fra TDC med ISDN og fast IP adresse !

PÅ en ISDN forbindelse

> [...]
> at virke :(( AVVVVV
>
> Er der ikke en eller anden der kan hjælpe mig ?????

Joe da,, er da altid hjælpsom

Nu har du jo skrevet en del, men har du også prøvet dig frem? Du skal sætte
kablet til UPLINK porten på switchen/routeren Det var såmen det hele,,,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 22:29

> [...]
sætte
> kablet til UPLINK porten på switchen/routeren Det var såmen det

Hmm,, hvorfor skal jeg altid svarer så hurtigt.....

Du siger du har sat ADSL modemmet til WAN på Routeren.

Er der link på 10 base-T lampen på modemmet?

Når du har sat dit netkort til Routeren/switchen. Er der så link i netkort
og på switchen?

Ellers er det sikkert noget med TDC´s DHCP server, som har en releasetid på
1 time. Før Routeren kan overtage Mac adressen?

Har routeren et webinterfase, sådan at du kan så loget log?

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-01 23:15

Hej Bjake !

> Nu har du jo skrevet en del, men har du også prøvet dig frem? Du skal
sætte
> kablet til UPLINK porten på switchen/routeren Det var såmen det
hele,,,

Der står i manualen at jeg skal sætte RJ45 kablet fra modemmet i WAN, hvis
jeg sætter den i UPLINK virker kun den ene maskine og mit netværk virker så
heller ikke :(

Andre forslag ???

Hører gerne

Hilsen Michael

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-11-01 22:33

On Fri, 9 Nov 2001 22:22:07 +0100, Michael wrote:
> [...]
>
> Sætter jeg RJ45 kablet i WAN på US Robotics Broadband Router og RJ45 kabel
> fra port1 til mit netkort, sker der intet.

Lyser 10baseT lampen på ADSL modemet ?
Får routeren en IP adresse via DHCP ?
- Hvis nej, kan det være fordi leasen er "ejet" af din PC, men den
bliver automatisk frigivet hvis PC'en ikke har været på i en
times tid.

> Jeg genstarter. Sætter i Internetinstilling igen maskinen til at bruge LAN -
> stadig intet, heller ikke hvis jeg igen genstarter......

Får PC'en en adresse via DHCP fra din router ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 22:30

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

Dit UR går FORAN

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-11-01 22:37

On Fri, 9 Nov 2001 22:29:46 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
>
> Dit UR går FORAN

Nej, det er syncroniseret inden for 1 ms til 4 uafhængige stratum 1
NTP servere.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 22:40

> Nej, det er syncroniseret inden for 1 ms til 4 uafhængige stratum 1
> NTP servere.

Mit bliver også synkroniseret,, og det passer med uret nede på TDC´s
central....

Fra : Jesper Skriver

Dato : 09-11-01 22:58

On Fri, 9 Nov 2001 22:39:59 +0100, Bjarke Hansen wrote:
> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Mit bliver også synkroniseret,, og det passer med uret nede på TDC´s
> central....

Bemærk at min newsreader angiver tiden i GMT.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-11-01 22:56

> Bemærk at min newsreader angiver tiden i GMT.

Jaja,, men den er alligevel kun 22:56 her for 2 sekunder siden 22:55

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-11-01 22:44

Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej, det er syncroniseret inden for 1 ms til 4 uafhængige stratum 1
> NTP servere.

<header>
Date: 09 Nov 2001 21:37:26 GMT
</header>

Tiscali har en rap newsserver - faster than the speed of light

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-11-01 19:39

No, faster than the speed of time,,,

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-01 23:17

Hej Jesper !

> Får PC'en en adresse via DHCP fra din router ?

Ja det var da meningen !

Hilsen Michael

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-11-01 17:10

On Fri, 9 Nov 2001 23:16:42 +0100, Michael wrote:
> Hej Jesper !

> Ja det var da meningen !

Ja - du svarer ikke på de andre spørgsmål, det må jeg tolke sådan
at du ikke ønsker hjælp.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-01 10:31

> [...]
> bliver automatisk frigivet hvis PC'en ikke har været på i en
> times tid.
>
> Får PC'en en adresse via DHCP fra din router ?

Undskyld at jeg ikke svarede på det hele - jeg ønsker skam stadig hjælp !

Ja, 10baseT lampen lyser (jeg kan jo gå på internettet med en maskine !)

Hvordan checker jeg om routeren faktiskt har fået en IP adresse fra DHCP ?

Hvis jeg bruger winipcfg, kan jeg se at IP adresses skifter fra 80.62.53.xxx
til 192.168.xxx.xxx, men om routeren faktisk har modtaget ip adressen
80.62.53.xxx ved jeg ikke !

Hører gerne

Hilsen Michael

Fra : Jesper Skriver

Dato : 11-11-01 17:10

On Sun, 11 Nov 2001 10:30:32 +0100, Michael wrote:

> Hej Jesper !
>
> Undskyld at jeg ikke svarede på det hele - jeg ønsker skam stadig hjælp !
>
> Ja, 10baseT lampen lyser (jeg kan jo gå på internettet med en maskine !)

Øh, nu er jeg slet ikke med, blot for et sanity check, så skal det
setup være som følger:

(brug fixed spaced font, f.eks. Courier)

+------------+
| ADSL modem |
+------------+

| ethernet kabel, må IKKE gå i switchen/hub'en

+---------+
| router |
+---------+

| ethernet kabel

+-------------+
| switch/hub |
+-------------+
| | |
PC1 PC2 PC3

Er det sådan du har lavet det ?

> Hvordan checker jeg om routeren faktiskt har fået en IP adresse fra DHCP ?

Via dens konfigurations interface.

> Hvis jeg bruger winipcfg, kan jeg se at IP adresses skifter fra 80.62.53.xxx
> til 192.168.xxx.xxx, men om routeren faktisk har modtaget ip adressen
> 80.62.53.xxx ved jeg ikke !

Det tyder på at din maskine er sat direkte til ADSL modem'et, og
så er det den som får din ene adresse fra TDC's router, og ikke
din router som det skal være, lav det som vist ovenfor, så vil det
sikkert virke.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-01 22:21

> (brug fixed spaced font, f.eks. Courier)
>
> +------------+
> | ADSL modem |
> +------------+

> +---------+
> | router |
> +---------+

> +-------------+
> | switch/hub |
> +-------------+
> | | |
> PC1 PC2 PC3
>
> Er det sådan du har lavet det ?

Nej - sådan ser det ud !

+------------------+
| adsl modem |
+------------------+
| Wan
+------------------+
| Router |
+------------------+
| | | | |
uplink | | |
pc1 | | |
pc2 | |
pc3 |
pc4
> Via dens konfigurations interface.

Når jeg går ind i konfigurations interface http://192.168.123.254
Her skulle så komme mit ip nummer etc.... men det gør det ikke ! Der sker
absolut ingen ting - heller ikke selv om jeg lader den stå i 2 timer
....!!!!!!

> [...]
> så er det den som får din ene adresse fra TDC's router, og ikke
> din router som det skal være, lav det som vist ovenfor, så vil det

IP adressen 80.62.53.xxx, som er min fast ip adresse, kan jeg se i winipcfg,
når min ENE pc er sluttet direkte til ADSL modemmet - jeg kan også se at IP
adressen skifter til 192.168.xxx.xxx, når jeg kobler routeren i mellem .
Men der stadig ikke hul igennem -der sker intet når jeg går ind i min
webbrowser !

Som jeg ser det, er det somom at Routeren tildeler mig en ny IP adresse
(intern), hvilket den også skal, men der er ikke hul igennem. Routeren
registrerer øjensynligt ikke den tildelte ip adresse 80.62.53.171 og laver
forbindelse med Internettet !

Hvis jeg altså har forstået det rigtigt - nu er det bare, hvordan f*anden
jeg får hul igennem !

Hilsen Michael

Fra : "

Dato : 12-11-01 03:58

"Michael" skrev:

> Routeren registrerer øjensynligt ikke
> den tildelte ip adresse 80.62.53.171
> og laver forbindelse med Internettet !

Nej, setuppet med I/P, gateway og DNS skal du selv ind og sætte i
USR-routerens setup.

Mvh, Lars

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-11-01 20:32

On Mon, 12 Nov 2001 03:58:03 +0100, <LL> wrote:

> Nej, setuppet med I/P, gateway og DNS skal du selv ind og sætte i
> USR-routerens setup.

Det vil *IKKE* virke på BB|ADSL, man *SKAL* køre DHCP.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : "

Dato : 13-11-01 23:07

"Jesper Skriver" skrev:

> Det vil *IKKE* virke på BB|ADSL, man
> *SKAL* køre DHCP.

Ok, men af ren nysgerrighed: Hvorfor kan man ikke selv konfigurere den
faste I/P adresse ?

Mvh, Lars

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-11-01 23:28

lars@et-soft.dkX wrote:

>Ok, men af ren nysgerrighed: Hvorfor kan man ikke selv konfigurere den
>faste I/P adresse ?

Øhm? Sådan at man selv kan vælge sin IP-adresse?

"Jow, jeg vil gerne have Microsofts IP-adresse"

Det skal nok gå godt :P

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : "

Dato : 13-11-01 23:34

"Christian Andersen" skrev:

> Øhm? Sådan at man selv kan vælge
> sin IP-adresse?

Når du ikke ved noget om det du svarer på, så lad være...

Mvh, Lars

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-11-01 23:40

lars@et-soft.dkX wrote:

>Når du ikke ved noget om det du svarer på, så lad være...

Når du ikke kan finde ud af at formulere et spørgsmål, så lad være...

Fra : "

Dato : 13-11-01 23:51

"Christian Andersen" skrev:

> Når du ikke kan finde ud af at formulere et spørgsmål, så lad være...

Venligst se det ALLERFØRSTE spørgsmål i denne tråd....

Hvis du ikke længere kan finde det frem, så genudsendes det her:

> Jeg har en 1024/256 ADSL forbindelse
> fra TDC med ISDN og fast IP adresse !

Benærk venligst de sidste tre ord i den sætning... sammenlign med det brev
af mit du først svarede på... og hold op med at spille smart...

Mvh, Lars

Fra : Christian Andersen

Dato : 13-11-01 23:56

lars@et-soft.dkX wrote:

> [...]
>
>Benærk venligst de sidste tre ord i den sætning... sammenlign med det brev
>af mit du først svarede på... og hold op med at spille smart...

"fast IP-adresse".

På BB|ADSL, som denne tråd drejer sig om, uddeles IP-adresser via DHCP,
uanset om de er faste eller ej. <-- punktum

Og jo, DHCP kan godt uddele den samme IP til den samme MAC-adresse, gang
efter gang, efter gang, efter gang, efter gang...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 14-11-01 08:55

On Tue, 13 Nov 2001 23:06:51 +0100, "<LL>" <lars@et-soft.dkX> wrote:

>Ok, men af ren nysgerrighed: Hvorfor kan man ikke selv konfigurere den
>faste I/P adresse ?

For at undgå at duminaner, og ander ved et uheld for densagsskyld,
taster forkerte data ind. Formoder jeg,,,

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-11-01 10:53

On Tue, 13 Nov 2001 23:06:51 +0100, <LL> wrote:

> Ok, men af ren nysgerrighed: Hvorfor kan man ikke selv konfigurere den
> faste I/P adresse ?

Fordi TDC's router dropper alle pakker som kommer fra en ip
adresse hvor den ikke har en aktiv DHCP lease.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-11-01 20:31

On Sun, 11 Nov 2001 22:21:01 +0100, Michael wrote:

> Nej - sådan ser det ud !

Det er det samme.

> [...]
> Her skulle så komme mit ip nummer etc.... men det gør det ikke ! Der sker
> absolut ingen ting - heller ikke selv om jeg lader den stå i 2 timer

Se nedenfor.

> [...]
> adressen skifter til 192.168.xxx.xxx, når jeg kobler routeren i mellem .
> Men der stadig ikke hul igennem -der sker intet når jeg går ind i min

Ergo routeren er ikke konfigureret korrekt.

> [...]
> (intern), hvilket den også skal, men der er ikke hul igennem. Routeren
> registrerer øjensynligt ikke den tildelte ip adresse 80.62.53.171 og laver

Du skal konfigurere routeren som DHCP klient på WAN siden.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-01 13:24

Det virker stadig ikke !!!!!

Er der ikke en eller anden langhåret router freak, der kan hjælpe mig ???
TDC, siger bare at signalet er igennem og resten er mit eget problem :(

Hører meget gerne
Hilsen Michael

Fra : "

Dato : 10-11-01 14:16

"Michael" skrev:

> Er der ikke en eller anden langhåret
> router freak, der kan hjælpe mig ???
> TDC, siger bare at signalet er igennem
> og resten er mit eget problem :(

Hm, og du har fulgt installationsvejledningen til USR-routeren step-by-step
og konfigureret router og PC ?

Kan du få fat i routerens konfigurationsider via din browser nu ?

Mvh, Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-01 15:17

> Kan du få fat i routerens konfigurationsider via din browser nu ?

Hej Lars !

Configurationsiden har jeg haft fremme ved at gå ind under user manual på CD
rommen.
Alle adresser står 0.0.0.0 og der sker ikke noget når jeg klikker på
'refresh' :(

Nogen idéer ?

Hører gerne

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-11-01 19:42

On Sat, 10 Nov 2001 13:23:39 +0100, "Michael" <-> wrote:

>Er der ikke en eller anden langhåret router freak, der kan hjælpe mig ???

Prøv at svare på de spørgsmål Jesper stillede dig.

Fra : Mads Egede Bock

Dato : 11-11-01 14:02

Hej Michael

Prøv følgende:

Konfigurer Windows + router til dynamisk ip (uanset om du har en fast
eller ej!)

Gå til command promten og skriv ipconfig /release

Sluk maskinen, sluk routeren og træk powerstikket ud af adsl modemmet så
alt er slukket!!!! VENT 75 MIN!!!! Det sidste releaser bindingen mellem
TDC serveren, din IP og din MAC adr..

Start op igen! Husk kabel mellem router og modem skal være krydset (jeg
bruger det der fulgte med TDC) mens kablet mellem PC og router skal være
lige!

Mange hilsner
Mads