CSS der validerer men ikke virker i Netsca~
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 09-11-01 20:30

Davs Gruppe,

Jeg har lavet en CSS, der validerer i 3WC og virker perfekt i Explorer.

Eks.:
BODY { font-family:Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size:8pt;
font-variant: small-caps;
font-weight: bold;
color:#000000;
background-color:#BBCFD9;
background-image:url("../images/LeftFrameBorder.jpg");
background-repeat: repeat-y;
}

MEN i Netscape 4.08 virker background-image ad R.... til + at underline på
hyperlinks ikke virker o.m.a.

Er der nogle der kan fortælle mig, hvad jeg gør rigtigt - eller ikke gør
rigtigt?

-----
Med venlig hilsen
Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-01 21:04

Fri, 9 Nov 2001 20:29:36 +0100, skrev "Henrik Dvoracek"
<hd@supplier.dk>:

>MEN i Netscape 4.08 virker background-image ad R.... til + at underline på
>hyperlinks ikke virker o.m.a.

Baggrundsbillede i CSS understøttes ikke særlig godt i Netscape
4.x og der er ikke nogen måde at få den til at gøre det.

   <!--
   -->

skal ikke bruges i en ekstern cssfil og kan være årsag til, at
text-decoration med underline ikke virker i Netscape 4.x
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 09-11-01 21:52

[snip]
> [...]
>
> skal ikke bruges i en ekstern cssfil og kan være årsag til, at
> text-decoration med underline ikke virker i Netscape 4.x
Henrik skriver:

Min CSS for hyperlink ser således ud: (og i html-dokumentet er der ikke den
angivne <style></style>....

Er den ikke i orden ? (jeg ved godt at den godt kunne være "forkortet" lidt)
-----
}

A:link { font-family:Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size:8pt;
font-variant: small-caps;
font-weight: bold;
color:#272B59;
text-decoration:none;
}

A:visited { font-family:Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size:8pt;
font-variant: small-caps;
font-weight: bold;
color:#272B59;
text-decoration:none;
}

A:hover { font-family:Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif;
font-size:8pt;
font-variant: small-caps;
font-weight: bold;
color:#000000;
text-decoration:underline;
}

--
-----

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-01 21:56

Fri, 9 Nov 2001 21:51:45 +0100, skrev "Henrik Dvoracek"
<hd@supplier.dk>:

>Min CSS for hyperlink ser således ud: (og i html-dokumentet er der ikke den
>angivne <style></style>....

Nej, men der er i cssfilen og det må der ikke være.

Og jo din csskode ser rigtig nok ud, bortset fra ovenstående.

Fra : jopa

Dato : 09-11-01 21:59

"Knud Gert Ellentoft" skrev bla..
> Og jo din csskode ser rigtig nok ud, bortset fra ovenstående.

Knud har du leget med rækkefølgen af A:link A:hover A:visited og kommet
til det resultat at hover kan stå til sidst ?

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-01 02:02

Fri, 9 Nov 2001 21:59:17 +0100, skrev "jopa" <j@jp-web.dk>:

>Knud har du leget med rækkefølgen af A:link A:hover A:visited og kommet
>til det resultat at hover kan stå til sidst ?

Rækkefølgen skal være link - visited - hover (-active) og der er
også den rækkefølhe på Suppliers css stylesheet, men hvad mener
du med dit spørgsmål?

<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/selector.html#x36>

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 10-11-01 10:15

[snip]

> også den rækkefølhe på Suppliers css stylesheet, men hvad mener
> du med dit spørgsmål?

------------

Du var godt nok hurtigere end jeg havde regnet med.. - mit problem var ikke
vedr. Supplier.dk - men tak for info vedr. dette, jeg vil få det fjernet.

Den css jeg havde problemer med er her:
http://www.s-c-t.dk/HP/stylesheets/leftstylesheet.css

hover virker ikke, background-image virker ikke..(i netscape)

--
-----

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-01 12:46

Sat, 10 Nov 2001 10:15:22 +0100, skrev "Henrik Dvoracek"
<hd@supplier.dk>:

>hover virker ikke, background-image virker ikke..(i netscape)

Nej, og kommer aldrig til det.

Netscape 4.x understøtter ikke hover.
Netscape 4.x understøtter baggrundsbilleder dårligt, såvidt jeg
kan se vil du have baggrundsbilledet gentaget nedad, det kan
Netscape 4.x godt klare i venstre side.

Se evt. på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/baggrund/bg6.htm>,
der vil Netscape 4.x altid vise baggrundsbilledet i venstre side.

Fra : jopa

Dato : 10-11-01 10:54

"Knud Gert Ellentoft" skrev bla..
> Rækkefølgen skal være link - visited - hover (-active) og der er
> også den rækkefølhe på Suppliers css stylesheet, men hvad mener
> du med dit spørgsmål?

Den anden dag mener jeg du sagde hover ikke måtte stå sidst men visited hvis
ikke jeg husker forkert.
Jeg gav en et eksempel hvor du mente rækkefølgen var forkert.
Jeg har desværre slettet indlægget men regner med du kan huske det.

A {
font-size : xx-small;
font-family : Arial;
font-weight : bold;
font-style : normal;
color : #000000;
text-decoration : none;
text-align : left;
text-transform : uppercase;

}
A:Visited {
font-size : xx-small;
font-family : Arial;
font-weight : bold;
font-style : normal;
color : #000000;
text-decoration : none;
text-align : left;
text-transform : uppercase;

}
A:Active {
font-size : xx-small;
font-family : Arial;
font-weight : bold;
font-style : normal;
color : #000000;
text-decoration : none;
text-align : left;
text-transform : uppercase;

}
A:Hover {
font-size : xx-small;
font-family : Arial;
font-weight : bold;
font-style : normal;
color : #FF0000;
text-decoration : underline;
text-align : left;
text-transform : uppercase;

}

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-11-01 12:38

Fra : jopa

Dato : 10-11-01 12:44

"Knud Gert Ellentoft" skrev bla...

Det var blot denne jeg kunne huske.
> Og rækkefølgen *skal* være
> link
> visited
> hover
> active

Lidt længere oppe i tråden sagde du til ham at hans CSS var rigtig
Han har blot ikke nogen active hvorved hover står sidst.
Blot det der gjorde mig forvirret.

Thats all