Jensen ISDNpciKort= fiasko u.Win2K
Fra : dion

Dato : 09-11-01 19:23

Fra TDC har vi lige fået leveret og installeret en NT-ab-boks, samt et
Jensen PCI-kort .
Telefonen virker, men nogen internetforbindelse er det ikke lykkedes at få
efter 7 timers forsøg.

Installationen foregår normalt. Dog er det eneste man får en WAN-miniport
adapter i Modemlisten.
Nogen forbindelse til internet kunne ikke etableres.

Som toppen af kransekagen viser det sig at PCIkortet får Win2K til at fryse
midt i efterfølgende genopstart. Eneste løsning var at fjerne ISDNkortet
igen.
Vi har brugt sidste ny software v.3,21 fra www.bgc.no, samt haft 3
supportsamtaler med Jensen.dk samt 2 lange samtaler á 75kr med TDC.
- det var spild af tid.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-11-01 09:06

"dion" <NOSPAMdion@dk2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fryse
> midt i efterfølgende genopstart. Eneste løsning var at fjerne

Hmm, jeg har ikke problemer med mit kort...

http://www.makr.dk/ - Nu med pop og knæfald for diverse standarder

Fra : dion

Dato : 12-11-01 20:39

Nu er det PCI-kort returneret til Telebutikken og erstattet med en Lasat
Speed2, som kører problemfrit.

Men alligevel kunnet jeg tænke mig at få lidt mere at vide om hvad der var
årsagen.

1/- Hvordan skal device manager se ud med sådan en Jensen ISDNkort? Ses det
som Modem eller som networkadapter?
2/- Hvilke Services er vigtige?. På mit system har jeg luget lidt ud i
Windows2000s mange servicemoduler da jeg er alene på min PC og skal aldrig
køre i netværk. Kunne det være årsagen til at mit system crashede på
ISDNkortet?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 20:50

> 1/- Hvordan skal device manager se ud med sådan en Jensen ISDNkort?
Ses det
> som Modem eller som networkadapter?

Netkort

> 2/- Hvilke Services er vigtige?.

Dunno. Jeg kører det vist på en maskine med std installation

Fra : dion

Dato : 13-11-01 19:48

jeg har fået følgende svar fra support på www.bgc.no:

Hei !

Du beskriver en ressurs-konflikt, noe som er litt avansert å forklare en
løsning på pr. epost, jeg vil anbefale du benytter support-beviset og får
gratis telefon-hjelp for å få løst dette problemet. Det som må forsøkes er å
gå inn i BIOS på maskinen, finne et menyvalg som heter "PnP OS installed",
har du dette må det stå til NO, det gjør at BIOS tar seg av Plug&Play og
ikke Windows, som veldig ofte feiler i maskiner med lite ledige ressurser. I
tillegg bør du prøve å deaktivere en enhet som f.eks lydkortet, avinstallere
ISDN kortet, ta en omstart av maskinen, og installere ISDN kortet igjen.
Fungerer det mot Internett da, kan du forsøke å aktivere lydkortet igjen.
Rekkefølgen av installasjon er ofte viktig, og jeg har sett at lydkort
oftest bør installeres til slutt for å unngå problemer.

Vennlig hilsen
Leif Hauge
Datatekniker
bg-consult as