NTab
Fra : Michael Kjær

Dato : 09-11-01 13:22

En medarbejder i en telebutik, har fortalt mig at:
Hvis ens NT udskiftes med en NTab, bliver der foretaget ændringer
på centralen.
Det vil ikke længere være muligt at benytte andre ab adaptere.

I hvertfald det sidste har jeg lidt svært ved at tro på.
Er der nogen der ved besked?

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-01 13:37

"Michael Kjær" <mkjaer@SLETDETTEimage.dk> skrev i en meddelelse
> En medarbejder i en telebutik, har fortalt mig at:
> Hvis ens NT udskiftes med en NTab, bliver der foretaget ændringer
> på centralen.

Nej, det gør der ikke. Den "eneste" foreskel er, at NT´en har indbygget ab
porte (analoge porte) + en hel del andre som ikke er relevante her.

> Det vil ikke længere være muligt at benytte andre ab adaptere.

Jo, det vil det, ellers vil du ikke kunne tilslutte fx. et Lasat Speed 2,
som har indbygget ab adaptor...

> I hvertfald det sidste har jeg lidt svært ved at tro på.

ja, det er det

> Er der nogen der ved besked?

Ja, det gør jeg forhåbentligt

Venlig hilsen Peter Tønnesen

Fra : Michael Kjaer

Dato : 09-11-01 16:17

"Peter Tønnesen" <Jobbet > wrote in news:3bebcd92$0$244
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ja, det g›r jeg forh†bentligt

Samme medarbejder fortalte mig desuden, at jeg gratis kunne ombytte min NT
med en NTab. Det var der ikke helt enighed om, da jeg mødte op i butikken
med min gamle NT

--
Michael Kjær

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-01 18:52

"Michael Kjaer" <mk@SLETimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en NTab. Det var der ikke helt enighed om, da jeg mødte op i butikken

Nej, medmindre din NT er defekt, er der vel ingen grund til at ombytte
den...

Peter Tønnesen

Fra : KsNa

Dato : 09-11-01 20:44

> En medarbejder i en telebutik, har fortalt mig at:
> Hvis ens NT udskiftes med en NTab, bliver der foretaget ændringer
> på centralen.

Ja, det er rigtigt at der ændres noget på centralen, det er for at NT-en
skal kunne serviceres fra centralen (progranering m.m.).

> Det vil ikke længere være muligt at benytte andre ab adaptere.

Vrøvl.

Mvh.

Kim

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 11-11-01 12:32

"KsNa" <ksna@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er rigtigt at der ændres noget på centralen, det er for at NT-en
> skal kunne serviceres fra centralen (progranering m.m.).

Så lærte jeg også noget i dag, var bare ikke sikker på om "fjernstyringen"
af NT´en var taget i brug endnu

> Vrøvl.

Nemlig!

Venlig hilsen Peter Tønnesen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-11-01 12:59

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
NT-en
> Så lærte jeg også noget i dag, var bare ikke sikker på om
"fjernstyringen"
> af NT´en var taget i brug endnu

"centralen" er lidt bredt favnet.
Jeg går ud fra at der bruges samme SS7-signalering som man brugte til de
gamle NT-bokse
Derfor skal der svjv ikke pilles på det enkelte abonnentkort, men den
nye NTab skal oprettes i management-systemet

http://www.makr.dk/ - Nu med pop og knæfald for diverse standarder

Fra : Kas.

Dato : 20-11-01 09:00

> [...]
> Derfor skal der svjv ikke pilles på det enkelte abonnentkort, men den
> nye NTab skal oprettes i management-systemet

Det er korrekt. Man kan sagtens smide den nye box på en eksisterende linje
uden oprettelse i managementsystemet og få en linje alligevel.

Det er faktisk ret smart med den nye box: Det er 80808047 og ikke 80808015,
der har support på boxen. Der sidder således nogle enkelte folk på 80808047,
der har remoteadgang til boxen via management-systemet. Dette kræver dog, at
der bliver præsenteret nummer på linjen - ellers er der ikke adgang til
NTab'en. Den er forprogrammeret ét eller to numre, som NTab'en skal kunne se
for at få adgang til den.

Mvh. Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-01 16:15

"Kas." <df@asr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> NTab'en. Den er forprogrammeret ét eller to numre, som NTab'en skal

Standard telemetri-opsætning
Bruges også af fx fjernvarmeværker

Fra : Kas.

Dato : 20-11-01 17:20

> Standard telemetri-opsætning
> Bruges også af fx fjernvarmeværker

Nu er jeg helt forvirret - skal man have et fjernvarmeværk derhjemme for at
få det til at fungere?

Mvh. Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-01 17:36

> skal man have et fjernvarmeværk derhjemme for at
> få det til at fungere?

Ja, har du ikke læst dine kundevilkår?
(se svar til Michael Kjaer)

Fra : Michael Kjaer

Dato : 20-11-01 17:21

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3bfa7319$0$89815
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> "Kas." <df@asr.dk> skrev i en meddelelse
>
> Standard telemetri-opsætning
> Bruges også af fx fjernvarmeværker

Njah, det er da vist i forbindelse med pots. Bruges i det hele taget ikke af
mange varmeværker. Mig bekendt kun 1½

--
Michael Kjær

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-01 17:36

"Michael Kjaer" <mkjaer@image.dk> skrev i en meddelelse
> Njah, det er da vist i forbindelse med pots. ´

Korrekt. Jeg forvirrede måske lidt.
Ideen med at vise et bestemt nummer og så lade NT'en trigge på det
bruges også i Telemetri-produktet.
Dette bruges til forskellige fjernaflæsning