Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spejlrefleks til nybegynder
Fra : Morten

Dato : 09-11-01 12:38

Jeg skal ha' mig et nybegynder-godt SLR-kamera, da jeg er træt af
det idiotsikrede, hvor jeg ikke får det, jeg regner med, hverken
motivmæssigt eller fokuseringsmæssigt.

Jeg har kig på et Canon EOS 300 med en Sigmalinse, der hedder
28-105mm, F3.8-5.6, UC-III, Aspherical IF, og noget med filter
size 62. Sættet kan købes fra ny til 3000,- kr.
Er der evt. et link, også gerne på dansk, der forklarer, hvad linsens
data betyder?

Er det et køb, jeg som ny vedr. SLR vil fortryde?

Jeg så i et tidligere indlæg siderne www.photo.net/learn og
www.fototal.dk omtalt som et godt sted at blive klogere.
Er der flere steder med guldkorn, jeg bør kende til?

Mvh.
Morten

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 12-11-01 15:53

"Morten" <morten789@hotmail.com> wrote in

> [...]
> size 62. Sættet kan købes fra ny til 3000,- kr.
> Er der evt. et link, også gerne på dansk, der forklarer, hvad linsens

photo.net/learn under Lens. Tallene F3.8-5.6 er blændetallene, hvilket
hedder aperture på engelsk.

> Er det et køb, jeg som ny vedr. SLR vil fortryde?

Selvom jeg aldrig har prøvet et Sigma objektiv så ville jeg aldrig anbefale
dem - ihvertfald ikke de billige modeller. Jeg ville hellere gå efter EOS
300 + Canons 28-90 USM.

> Er der flere steder med guldkorn, jeg bør kende til?

SLR data på www.photozone.de

Reviews på www.photographyreview.com Tag dem med et gran salt.

Kamera og objektivkommentarer
http://groups.google.com/groups?q=rec.photo.equipment.35mm&hl=da som er
en engelsksproget nyhedsgruppe. Der er tit kommentarer omkring udstyr.

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Amund Johansen

Dato : 12-11-01 16:39

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> [...]

> på http://groups.google.com/groups?q=rec.photo.equipment.35mm&hl=da som er
> en engelsksproget nyhedsgruppe. Der er tit kommentarer omkring udstyr.

   Eller hvorfor ikke skrive:
prøv news:rec.photo.equipment.35mm

Det er en OK gruppe, selv om den har sine troll og udyr.

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html