Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon eller Canon ?
Fra : zzzzzzzz

Dato : 09-11-01 12:35

Hvilket mærke er det bedste ?

Fra : JJ

Dato : 09-11-01 12:45

"zz" <ross@cool.dk> wrote in message
news:9sgf1b$sns$1@news.cybercity.dk...
> Hvilket mærke er det bedste ?

Tja Rene.
Hvad synes du selv. Du har jo vist en Canon eos-3, så der er ingen grund til
at gå over til Nikon nu?
Mvh
JJ

Fra : Henning

Dato : 09-11-01 13:50

Hvad smager bedst Cognac eller whisky ??

Hvad er bedst BMW eller Mercedes ??

Fra : JJ

Dato : 09-11-01 14:20

"Henning" <Henning-legaard@wanadoo.dk> wrote in message

<Klip>

> Hvad er bedst BMW eller Mercedes ??

Dårligt eksempel Henning. Det er helt klart Mercedes.
Men med hensyn til Canon/Nikon, ja så har du ret. Og den diskussion har jo
eksisteret i mange år, og vil naturligvis (uden formål) blive ved. Jeg er
forøvrigt Canon fan, men mest pga. af deres IS-teknologi. Og den får Nikon
vel også snart styr på.

Fra : Jan Boegh

Dato : 09-11-01 19:59

"JJ" <no@mail.com> wrote in message news:3bebd83b$0$10680$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> Dårligt eksempel Henning. Det er helt klart Mercedes.
> Men med hensyn til Canon/Nikon, ja så har du ret. Og den diskussion har jo
> eksisteret i mange

Næh - for mange år siden var der ingen diskussion. Dengang var Nikon 'Mercedes'!

mvh
Jan

Fra : j o e y

Dato : 11-11-01 00:51

Jeg hørte engang noget med at det ultimative kamera bestod af Canon hus,
Nikon Objektiv og Minolta Blitz .... !

Jeg har selv nikon og er meget tilfreds ! Dog har jeg prøvet at køre Canon
nogle gange og deres hus er lidt nemmere at håndtere, da det har to
drejehjul istedet for Nikons ene ! Men det kommer nu an på hvad man er vandt
til - og i sidste ende detaljer ... !

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 09-11-01 14:24

"zz" <ross@cool.dk> wrote in news:9sgf1b$sns$1@news.cybercity.dk:

> Hvilket mærke er det bedste ?

Det som bedst løser den opgave du står over for..

--
Hilsen
Kenneth

Fra : KNL DtP

Dato : 09-11-01 14:34

"zz" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket mærke er det bedste ?

Tjaaaaaa......

Jeg har altid kørt Canon og har været utrolig glad for det, men de
semi-proff Nikon'er jeg har prøvet har har bestemt også været gode! Find ud
af hvor mange penge du har til købet, og ta' så den model (de har som regel
hver en model i hvert prisleje) du synes bedst om. Med disse mærker, og det
kæmpe udvalg af objektiver, flashs o.l. går du ikke forkert! Jo flere penge,
desto flere funktioner og kvalitet får du!

Når du er ude og købe kamera, så ta' lige og kig på www.scandinavianphoto.se
og TechnicDirect i Tyskland (kan ikke huske URL). Der er MANGE penge at
sparre. Jeg købte f.eks. min Canon EOS 5 + 28-105 mm USM + V-greb til
omkring 7.000 Dkr. i Sverige - hvor den samme model + udstyr kostede over
11.000 kr i Danmark. Der er ofte lige til et ekstra objektiv

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Lars Preuss Heglund

Dato : 13-11-01 12:24

> www.scandinavianphoto.se

De er ihvertfald ikke billige, Canon EOS D30 koster 30495 skr hvilket svare
til dkr: 21400. det er samme pris som i danmark, og med benzin og broafgift
bliver det alt i alt billigere i dk.

--
Med Venlig Hilsen
Lars Preuss Heglund

Palle Lauring

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 09-11-01 22:16

Hvor er det rart at folk ikke gider skændes om de to mærker mere. Jeg ser
dem nu også mest som ligeværdige, da jeg bruger Canon privat og Nikon på
arbejdet. Det kan næsten være hip som hap...

zz <ross@cool.dk> skrev i en news:9sgf1b$sns$1@news.cybercity.dk...