Min URL skal "overses"!
Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 09-11-01 12:31

Hej Usenet-bruger

Jeg mener en gang at ha' læst om en "kode" der kan gøre ens URL
"usynlig" for søgemaskiner.

Problem : Min hjemmeside er opbygget i frames og det betyder
"alle" mine undersider der egentlig bare skal vises i en "target"
fremkommer når man søger på mit f.eks. "Google"

Har nogen løsningen /HTML-koden der kan indsættes i toppen af mit
script så jeg bliver "usynlig"?

med venlig hilsen

Henrik Fuglesang

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 09-11-01 13:36

"Henrik Fuglesang" skrev bla
> Jeg mener en gang at ha' læst om en "kode" der kan gøre ens URL
> "usynlig" for søgemaskiner.

Nogle søgemaskiner bruger andet end Metatags til søgning, så jeg tror ikke
det kan lade sig gøre

Hvis du vil have at søgningen ikke åbner i en enkelt frame, men altid åbner
i hele dit frameset så sæt nedenstående kode i din header på alle dine
framesider.
<script>
if (top.location == self.location)
{
top.location.href = "frameset.htm"
}
</script>
Frameset.htm rettes til den side der indeholder dit frameset feks. index.htm
--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-11-01 11:08

Henrik Fuglesang says in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg mener en gang at ha' læst om en "kode" der kan gøre ens URL
> "usynlig" for søgemaskiner.

Sæt
i headeren.

nofollow siger at søgemaskiner ikke skal indeksere videre på
dine undersider, index siger at de skal indeksere selve siden.

Hvis du slet ikke vil have indekseret nogen sider kan du bruge

Der er en artikel der er værd at læse på
der fremgår det at der er en bedre understøttet måde at gøre det
på (robots.txt).

> Har nogen løsningen /HTML-koden der kan indsættes i toppen af mit
> script så jeg bliver "usynlig"?

Er du sikker på det er det du egentlig vil? Det gør det noget
sværere at finde dine sider når det kun er din hovedside der
registreres.

jopas råd er lidt problematisk: Når man åbner en side fundet med
en søgemaskine forventer man at siden handler om det man søgte
efter. Hvis der i stedet åbnes en hoveside er man lige vidt i
søgningen.

Det kal hænde at hovedsiden på overskuelig vis leder til de
specifikke undersider. Selv der ville jeg dog finde det
irriterende at skulle navigere videre - jeg havde jo lige fundet
undersiden i søgemaskinen, så hvorfor skal jeg lave mere
arbejde?

Hvis du har adgang til server-side scripting kan du lave et
script der opretter et frameset indeholdende de faste frames
samt den specifikke side brugeren søgte efter. Det var måske
værd at overveje?

Endelig er det naturligvis også muligt at din nyerhvervede
forståelse for problemerne ved frames gør at du vil undlade at
bruge dem?
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Henrik Fuglesang

Dato : 10-11-01 15:51

Tak for hjælpen

> Der er en artikel der er værd at læse på
> der fremgår det at der er en bedre understøttet måde at gøre det
> på (robots.txt).

Den læser jeg lige!?!