Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
histogrammer
Fra : Pia

Dato : 09-11-01 10:04

gode links til at lære at læse/bruge disse? - Ja, jeg ved godt jeg kan søge
på det, men risikerer så at skulle gennem 20 meget tørre, videnskabelige
afhandlinger inden jeg finder noget der er skrevet for almindelige
mennesker...

Det kunne jo være I havde en favorit. Lige nu hiver jeg bare i alle
kontrollerne indtil mine billeder ser ud som jeg ønsker, men jeg ville gerne
have lidt system i det.

:Pia

Fra : JJ

Dato : 09-11-01 14:07

"Pia" <@> wrote in message
> [...]
>
> Det kunne jo være I havde en favorit. Lige nu hiver jeg bare i alle
> kontrollerne indtil mine billeder ser ud som jeg ønsker, men jeg ville

Denne artikel er er en god introduktion. (men ikke så uddybende!)

http://www.naturephotographers.net/mh1101-1.html

Mvh
JJ

Fra : emj

Dato : 09-11-01 16:07

JJ skrev i <3bebd528$0$10680$4d4eb98e@news.dk.uu.net>:

> Det kunne jo være I havde en favorit.

Prøv at søge på histogram i dit billedbehandlingsprograms HJÆLP
Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-11-01 16:16

Fri, 9 Nov 2001 10:04:02 +0100, "Pia" <@> wrote:

>gode links til at lære at læse/bruge disse?

Er en *bog* helt udelukket? Hvis ikke, kan jeg varmt anbefale

Astrid Haugland: Digitale billeder. Billedbehandling på pc. IDG 2001

hilsen p

Fra : Pia

Dato : 09-11-01 16:24

nej, bøger er skam ikke udelukket - mit budget er dog noget begrænset pt. og
boglisten er lang...

Jeg er heller ikke helt grøn med fotobehandling, er det en begynderbog?
(dette kendetegner en jpg fil, sådan uploader man den til sin hjemmeside
osv)

:Pia

Fra : emj

Dato : 09-11-01 17:24

"Pia" <@> skrev i <3bebf483$0$388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Jeg er heller ikke helt grøn med fotobehandling, er det en begynderbog?
>(dette kendetegner en jpg fil, sådan uploader man den til sin hjemmeside
>osv)

Nej, jeg synes bestemt ikke, man kan kalde det en bog for begyndere.
Den er sine steder svært tilgængelig og man skal vide en del i
forvejen, for at kunne udnytte bogen fuldt ud.
Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-11-01 18:14

Fri, 9 Nov 2001 16:24:16 +0100, "Pia" <@> wrote:

>er det en begynderbog?
>(dette kendetegner en jpg fil, sådan uploader man den til sin hjemmeside
>osv)

Nej! Dit opr. spørgsmål tyder på, at niveauet passer. Den koster 299,
er ret ny, men kan vel allerede lånes på bibliotek...

Den gennemgår tingene i 3 programmer: Paint Shop Pro 7, Photoshop 6 og
Photo-Paint 9. Det er ikke så omstændeligt, som det lyder, for de er
for det meste ret ens.

Den har også nyttig teori, helt op til klargøring til professionelt
tryk

hilsen p