Lille side som hyperlink!
Fra : Jannie

Dato : 09-11-01 09:03

Hejsa alle,

Jeg ved ikke lige hvad det hedder det jeg søger, men jeg vil gerne høre om
nogle ved hvordan man laver en lille side.

Det jeg ønsker er at når nogle klikker på et hyperlink jeg har så kommer der
en lille side op istedet for en helt ny side.

Jeg hare frontpage 98, kan det lade sig gøre?

Jannie

Fra : Jan Nyborg Tarbensen

Dato : 09-11-01 09:25

Hej Jannie

Du kan gøre det med JavaScript:

I dokumentets HEAD-sektion indsætter du følgende (Vælg HTML-fanen i
redigeringsvinduet):

<script language=javascript>
function nytVindue() {
newWindow = window.open('filnavn.html', 'newWin', 'width=200,height=250')
}
</script>

hvor filnavn.html er den fil, der skal åbne i det nye vindue. Dit hyperlink
laves sådan:

mvh.
Jan Tarbensen

Fra : Jannie

Dato : 09-11-01 09:55

> mvh.
> Jan Tarbensen

Tusind TAK Jan;))

Jannie

Fra : Jannie

Dato : 09-11-01 11:58

Jan, nu har jeg gjort som du skriver, men der kommer en skript fejl, jeg har
skrevet det rigtige navn! Jeg kan ikke få det til at virke. Hvad gør jeg
forkert:

Først sætter jeg

<script language=javascript>
function nytVindue() {
newWindow = window.open("ændre dette".html', 'newWin',
'width=200,height=250')
}
</script>
ind på den side jeg vil have som lille.

Så sætter jeg
ind på den side hvorfra man skal komme til det lille vindue.

Noget jeg gør forket?

Fejlen siger, linje 1 og tegn 1 og "et objekt var ventet"

Jannie

Fra : Jan Nyborg Tarbensen

Dato : 09-11-01 12:07

Hej igen, Jannie

Det er helt galt med filnavnet "ændre dette".html'.

En html-fil må hverken indeholde mellemrum eller æ, ø eller å.

Filnavnet skal skrives med apostroffer (ikke anførselstegn), sådan:
'filnavn.html'

Fra : Jannie

Dato : 09-11-01 12:46

> [...]
>
> En html-fil må hverken indeholde mellemrum eller æ, ø eller å.
>
> Filnavnet skal skrives med apostroffer (ikke anførselstegn), sådan:

Åhh det var også mig der er dum, jeg skriver ikke ændre dette, men jeg ændre
dette til 'mine_billeder.htm' jeg tænkte ikke på du troede jeg ville skrive
dette;))))

Ellers er det så rigtigt?

Jannie

Fra : Jan Nyborg Tarbensen

Dato : 09-11-01 13:00

Virker det så nu?

mvh.
Jan

PS: Følgende er afprøvet og virker:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Test</TITLE>
<script language=javascript>
function nytVindue() {
newWindow = window.open('mine_billeder.htm', 'newWin',
'width=200,height=250')
}
</script>
</HEAD>
<BODY>
</BODY>
</HTML>

Fra : Jannie

Dato : 09-11-01 13:57

> Virker det så nu?
>
> mvh.
> Jan

Nej det virker ikke, jeg skrev jo det rigtige.)) Nå jeg prøver lige igen)

Jannie

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-11-01 14:33

Fri, 9 Nov 2001 13:57:26 +0100, skrev "Jannie"
<lolloisto@hotmail.dk>:

>Nej det virker ikke, jeg skrev jo det rigtige.)) Nå jeg prøver lige igen)

newWindow = window.open('mine_billeder.htm', 'newWin',
'width=200,height=250')

Skal stå på en linje.

Eller brug den meget mere simple kode:

Der skal ikke stå noget i <head>

"window.open('','popup', 'width=200,height=250,left=0,top=0,'
)">Gå til mine billeder</a>

Skal ligeledes stå på en linje.
--
med venlig hilsen