NT boks for skal den tilsluttes elnet
Fra : danni plougmann

Dato : 08-11-01 22:05

jeg kom pludselig i tanke om mens jeg sad på nettet at min NT boks slet ikke
er tilsluttet stikdåsen havde glemt at sætte den til.

det der under mig hvorfor virker telefonerne og mit isdn modem uden
problemmer, jeg har ikke giddet at sætte den til endnu er der overhovdet
nogen grund til det.

MVH danniplougmann

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-11-01 22:36

danni plougmann skrev:

>det der under mig hvorfor virker telefonerne og mit isdn modem uden
>problemmer, jeg har ikke giddet at sætte den til endnu er der overhovdet
>nogen grund til det.

Du bruger analoge telefoner gennem en adapter?

Dine eventuelle ISDN-telefoner vil ikke fungere optimalt, en masse
funktioner vil være slået fra. En af telefonerne vil dog virke som
'nødtelefon', så du kan foretage opkald fra denne.

Jeg har selv haft ISDN, og havde aldrig boksen tilsluttet, da jeg blot
bruge en ISDN-adapter og kørte analoge telefoner gennem denne - så er
der ingen problemer - der leverer telefonnettet strøm nok.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-01 13:32

> [...]

Umiddelbart nej, men for at undgå unødige problemer, så vil jeg helt klart
anbefale dig at tilslutte den. Hvis alle de folk som var tilsluttet
centralen havde ISDN og ikke tilsluttede sin NT boks, tvivler jeg på den vil
kunne føde alle NT´erne med strøm...

Vi ser desuden engang imellem at ISDN "modems" heller ikke fungerer uden
strøm på NT´en, så, tilslut den gerne

Venlig hilsen Peter Tønnesen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-11-01 14:38

"Peter Tønnesen" <Jobbet > skrev i en meddelelse
> Hvis alle de folk som var tilsluttet
> centralen havde ISDN og ikke tilsluttede sin NT boks, tvivler jeg på
den vil
> kunne føde alle NT´erne med strøm...

Centralen kan føde alle tilsluttede NT i timevis selvom strømmen går i
hele området.

> Vi ser desuden engang imellem at ISDN "modems" heller ikke fungerer
uden
> strøm på NT´en

ISDN-modems bør være ligeglade, men man skal selvfølgelig aldrig sige
aldrig

http://www.makr.dk/ - Nu med pop og knæfald for diverse standarder

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-11-01 16:10

Hmm, hvorfor svarer du på Dannis spørgsmål, men trykker reply ud for
mit indlæg?

>Umiddelbart nej, men for at undgå unødige problemer, så vil jeg helt klart
>anbefale dig at tilslutte den.

Hvorfor ikke bare tilslutte den når/hvis man støder på problemer?

>Hvis alle de folk som var tilsluttet
>centralen havde ISDN og ikke tilsluttede sin NT boks, tvivler jeg på den vil
>kunne føde alle NT´erne med strøm...

Ahhva?

>Vi ser desuden engang imellem at ISDN "modems" heller ikke fungerer uden
>strøm på NT´en, så, tilslut den gerne

Igen - så snart man tilslutter den bør det hele virke 100%, så hvorfor
ikke bare vente til man evt. støder på problemer? Det var min 'teori'
da jeg havde ISDN - og jeg stødte aldrig på noget problem, og fik
måske sparet en krone eller to på ikke at have sat stikket i. [1]

[1] - Eller rettere, på at hive det ud efter teknikkeren havde sat det

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Ukendt

Dato : 09-11-01 19:01

> Hmm, hvorfor svarer du på Dannis spørgsmål, men trykker reply ud for
> mit indlæg?

> Hvorfor ikke bare tilslutte den når/hvis man støder på problemer?

Jamen, det gør du da bare.

> Ahhva?

Fejl fra min side og dog, den går nok ikke til evig tid, som også Martin
Højriis skriver i forrige indlæg.

Og det holder jeg selvfølgelig fast. Har så sent som for 20-25 minutter
siden snakket med en kunde som havde NØJAGTIGT det samme problem Så det
var MEGET nemt løst! Han satte stikket i, og det virkede...

> [...]
> da jeg havde ISDN - og jeg stødte aldrig på noget problem, og fik
> måske sparet en krone eller to på ikke at have sat stikket i. [1]

Igen - Jamen, det gør du da bare. Fatter ikke helt spørgsmålet. Du har jo
taget en beslutning, og den følger du da bare. Mener bare ikke at en krone
eller to er nok til at få mig til ikke at vil sætte stikket i og så DEREFTER
lægge mærke tl problemerne som fx. at telefonerne ikke har ringet i 2 dage,
inklusiv ham som ringede for at tilbyde dig en engangschance, for at vinde
en million (Det var en joke). Men hey, vi lever i en fri verden...

> [1] - Eller rettere, på at hive det ud efter teknikkeren havde sat det

Igen - Jamen, det gør du da bare...

Venlig hilsen
Peter Tønnesen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-11-01 16:02

>Igen - Jamen, det gør du da bare...

Jeg har ikke ISDN mere.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dan Mortensen

Dato : 09-11-01 23:10

"danni plougmann" <danni.plougmann@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det der under mig hvorfor virker telefonerne og mit isdn modem uden
> problemmer, jeg har ikke giddet at sætte den til endnu er der overhovdet

Hej,

Det er religion
Jeg har installet et hav af netværksforbindelser over ISDN og jeg har ikke
kunne se nogle forbedringer ved at slutte dem til 230 V.

Jeg spurte den lokale teledanmark central jongør og han sagde: "Hvis du
slutter den til er det dig som betaler strømmen, ellers er det os, men det
er helt op til dig selv"

/Dan

Fra : Jesper Skriver

Dato : 10-11-01 22:02

On Fri, 9 Nov 2001 23:10:06 +0100, Dan Mortensen wrote:

> [...]
> slutter den til er det dig som betaler strømmen, ellers er det os, men det

Uden at vide noget som helst om det, så kan jeg konkludere at jeg
har fået brædt 2 stk. NT'er af i den tid hvor jeg ikke havde dem
tilsluttet 230V, og ingen i tiden efter ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 11-11-01 15:45

I artiklen <slrn9ur579.2rr6.harvest@freesbee.wheel.dk> , Jesper Skriver
<harvest@wheel.dk> skrev:

> Uden at vide noget som helst om det, så kan jeg konkludere at jeg
> har fået brædt 2 stk. NT'er af i den tid hvor jeg ikke havde dem
> tilsluttet 230V, og ingen i tiden efter ...

Bor du langt fra din central? Det jeg tænker på, er om spændingsregulatoren
som forsyner elektronikken og leverer nødstrøm, løber varm hvis
forsyningsspændingen er for lav.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 11-11-01 17:04

On Sun, 11 Nov 2001 15:44:56 +0100, Niels Jørgen Kruse wrote:

> I artiklen <slrn9ur579.2rr6.harvest@freesbee.wheel.dk> , Jesper

> Bor du langt fra din central?

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg tror det, der er ca. 4-5 km til
Skæring central hvor jeg mener at ISDN'en hænger, men kun ca. 300m
til det teknikhus hvor jeg er sikker på at PSTN linien hænger.

> Det jeg tænker på, er om spændingsregulatoren som forsyner
> elektronikken og leverer nødstrøm, løber varm hvis
> forsyningsspændingen er for lav.

Det er ikke umuligt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456