Skærme
Fijala 3554
19" Skærmene fra bilka
Fra : Vicki Larsen

Dato : 08-11-01 17:26

Kan man gøre et godt køb i Bilka (evt. Proview 19" til 2299,-)

Eller er der et bedre sted omkring Odense Fredericia Kolding og Vejle at
finde en 19" skærm i ordentlig kvalitet. Til max 3000,-
Jeg skal helst bruge den i weekenden (træf), min egen er lige gået (helt
gennemsigtig rød), men den er også fra juni 1995. Så den har udtjent sin
værnepligt, synes jeg.

Håber i har tid og nogle erfaringer.

Hilsen
ThomasT

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 08-11-01 17:57

"Vicki Larsen" <vickilarsen@mail.dk> skrev
> Kan man gøre et godt køb i Bilka (evt. Proview 19" til 2299,-)

Som tidligere computersælger i Bilka vil jeg give dig et godt råd:
Hold dig fra ITV / Proview-skærmene! De er ikke specielt gode, er
uskarpe, har underdimensionerede strømforsyninger og ringe opløsninger i
forhold til den pris du betaler. Da Bilka kun giver ét års garanti på
skærmen, synes jeg 2300 (eller 1995 som den af og til koster) er risikoen
for, at den går i stykker lige efter garantien er udløbet for stor. Gå
derfor efter skærme med tre års garanti. Det er der på de fleste mærker -
også de billige.

> [...]
(helt
> gennemsigtig rød), men den er også fra juni 1995. Så den har udtjent

Gå i stedet ned i en rigtig computerforretning, og kig på nogle "rigtige"
mærker. Jeg kender ikke så mange butikker i Kolding, udover DataGården,
men her kan du prøve at kigge og evt. sammenligne. Der er også Sci-Data i
Vejle, og LB Datatek i Fredericia.

Sci Data i Vejle forhandler så vidt jeg husker Hansol skærme, som altså
er noget bedre end de nævnte Proview. De har tre års garanti og er
fornuftigt prissat. (De har én til 3199,- - se www.scidata.dk)

Er der forresten ikke også lige åbnet en Elgiganten i kolding? Prøv at
tage derned, men husk at holde dig til et "ordentligt" mærke, og vælg
derfor ikke den billigste skærm du kan komme i nærheden af.

mvh
Peter