Foto
IBM760 5420
Teil 3020
1800 mAh Nickel Metal Hydride
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-11-01 19:53

Jeg har d.d. købt 4 stk. 1800 mAh Nickel Metal Hydride batterier for kun
198 kr., det er da en temmelig attraktiv pris.

Fra : Esben

Dato : 08-11-01 20:00

> Jeg har d.d. købt 4 stk. 1800 mAh Nickel Metal Hydride batterier for kun
> 198 kr., det er da en temmelig attraktiv pris.

I mærket GP?

--
Esben

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 08-11-01 20:51

Esben wrote:

> I mærket GP?

Ikke forstået...!

Fra : Esben

Dato : 08-11-01 21:10

> Ikke forstået...!

Er batterierne i fabrikatet "GP"?

--
Esben

Fra : Clemmensen

Dato : 08-11-01 22:40

Ja, mærket GP er også dem jeg bruger til min Powershot A20.
De er virkelig gode og man kan lade dem op
ca. 1000 gange, så der er menge penge at
spare.

Venlig hilsen Helle

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 01:48

Fra : Esben

Dato : 09-11-01 01:48

> Fabriikatet er FRIWO - http://www.friwo.com - jeg kender ikke mærket,
> men vil godt gi' det en chance, når prisen er så lav.

Deres batteriladere fejler ihvertfald ingenting - jeg har haft en i 17 år
nu.

--
Esben

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-11-01 23:07

> Jeg har d.d. købt 4 stk. 1800 mAh Nickel Metal Hydride batterier for kun
> 198 kr., det er da en temmelig attraktiv pris.
>
> --
> | Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
> | http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
> | http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
> | http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Er det ikke størrelse AA?

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-11-01 00:46

Karsten Jensen wrote:

> Er det ikke størrelse AA?

ja...

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 00:13

Fra : Esben

Dato : 09-11-01 00:13

"Bjerre / Sidebanen" <post@sidebanen.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> hmmmm.... jeg plejer at give 23kr+moms pr. celle. Det giver ialt ca 115
kr.
> Hvori består det attraktive ?
>
> Bo Bjerre
> -jeg køber dem hos Århus Radiolager i Brabrand

Der køber vi dem osse på mit arbejde - billige :)

--
Esben

Fra : KASO

Dato : 09-11-01 10:43

> kr.

> Der køber vi dem osse på mit arbejde - billige :)

Alternativt:
http://www.t-hansen.dk/product.asp?c=1456107&n=343679346&pn=343683300

Jeg har ikke selv prøvet dem, men jeg har været godt tilfreds med mine
1600mAh GP. Dog har jeg konstateret, at Sanyos 1600mAh holder længere
end GP i mit digitalkamera - og til 22,50kr inkl. moms (hos
http://www.billigebatterier.dk/) er de et fornuftigt alternativ til
1800mAh GP.

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-11-01 11:17

KASO wrote:

> [...]
> 1600mAh GP. Dog har jeg konstateret, at Sanyos 1600mAh holder længere
> end GP i mit digitalkamera - og til 22,50kr inkl. moms (hos

I mit lager af genopladlige batterier, har jeg både nogle Fuji og SANYO
NiMH accuer i 1600 mAh, der er mere end et år gamle, og jeg kan sige at
Fuji'erne holder bedst, det handler bl.a. om, at de ikke så hurtigt
taber kapasitet, hvis de ikke bliver brugt lige efter opladningen, men
ret beset så er jeg godt tilfreds med begge fabrikater.

Jeg mærker altid mine accu'er med købsdato og nr., og jeg holder styr på
hvor mange gange de bliver ladt op, og sådan ca. hver tiende gang,
sørger jeg for en 100% afladning.

Når jeg valgte at købe nogle FRIWO 1800 mAh accu'er, så var det for at
få lidt mere kapasitet, og for at se om kvaliteten er ok.

Til mit gamle digicam har jeg en del Pansonic 1000 mAh Nickel Cadmium
accu'er, og de er umådligt slidstærke, de ældste er fra maj 98 og de
virker stadig, men de har naturligvis mistet noget af kapasiteten.

Fra : Jette Randløv

Dato : 09-11-01 11:24

Alternativt:
http://www.batterystation.com/nicads.htm

Et stk. Sanyo AA NiMH 1600mAh koster 2.50$ dvs. ca. 26 kr med
moms/told (men uden porto). Det kan godt betale sig hvis man skal
have mange.

mvh
Jette Randløv

Fra : KASO

Dato : 09-11-01 12:01

"Jette Randløv" skrev d. 09-11-01 11:24 dette indlæg :
> [...]
>
> Et stk. Sanyo AA NiMH 1600mAh koster 2.50$ dvs. ca. 26 kr med
> moms/told (men uden porto). Det kan godt betale sig hvis man skal

Øhh - hvordan kan det betale sig at betale 26kr. i USA, når de sælges
for 22.50kr. i Danmark (hos billigebatterier) ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette Randløv

Dato : 09-11-01 12:18

KASO wrote:
> Øhh - hvordan kan det betale sig at betale 26kr. i USA, når de sælges
> for 22.50kr. i Danmark (hos billigebatterier) ?

http://www.billigebatterier.dk/

Jeg kendte dem ikke. Tak for linket.

Jette