Bootdisk
Fra : Morten

Dato : 08-11-01 13:34

Hej NG!
En der kan sige mig hvordan man laver en bootdisk i Norton 2001 der, når man
har fået virus, kan bruges til at boote på og som så virustjekker
harddisken, og reparere eventuelle virusangrebet filer.

hilsen
Morten

Fra : Morten

Dato : 09-11-01 17:25

> En der kan sige mig hvordan man laver en bootdisk i Norton 2001 der, når man
> har fået virus, kan bruges til at boote på og som så virustjekker
> harddisken, og reparere eventuelle virusangrebet filer.

Tryk på Rescue-knappen
Det er den, der ligner et redningsbælte. I menuen vælger du disketter
frem for zip-drev.
Du skal bruge 5-6 tomme disketter ialt. Sørg for, at de virker, dvs. brug
ikke nogle gamle, slidte disketter. Test overfladen for defekter (vælges i
menuen defragmentering, som du bruger til harddisken).
Når du er færdig, genstarter du med bootdisken i drevet for at teste, om
den nu også virker.

Husk jævnligt at opdatere disketterne, så de seneste virusdefinitioner
kommer med. Af og til er der også programopdateringer til Rescuedisk,
som du også bør have med.

Har du allerede virus i pc'en, kommer den måske med på disketterne
Så kan du teste fra dos med F-Prot (gratis i dos-udgaven).
http://www.f-prot.com/f-prot/download/

Mvh.
Morten