Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Supertilbud på digitalkamera...
Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 08-11-01 12:48

Jeg synes lige at jeg ville fortælle at NY-camera i tyskland i øjeblikket
sælger Olympus E-100RS til en superpris!
Normalprisen herhjemme har været omkring 12-13.000kr. I øjeblikket kan man
få den til cirka 4.000kr hos NY-camera.
Det var et lidt for godt tilbud for mig, så jeg blev nød til at slå til. Fik
endda overtalt min far til at købe et også.

Kameraet er et desværre(for nogen) kun et 1.5mpixels kamera, men det har til
gengæld mange andre fordele. 10X stabiliseret zoom, lynhurtig - 15fps og
precapture, mange manuelle indstillinger, fjernbetjening, batterilader og
batterier.

Desuden kan jeg sige at jeg oplevet en rigtig god personlig service fra
Graham McLean som vidstnok står for det internationale salg. Let at forstå,
venlig og serviceminded.

Mvh Stig

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 08-11-01 13:34

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in

> Jeg synes lige at jeg ville fortælle at NY-camera i tyskland i
> øjeblikket sælger Olympus E-100RS til en superpris!

Tak for tippet!

> Desuden kan jeg sige at jeg oplevet en rigtig god personlig service fra
> Graham McLean som vidstnok står for det internationale salg. Let at
> forstå, venlig og serviceminded.

Jeg lagde en bestilling ind for nogle måneder siden, men visse dele var
ikke på lager og kunne ikke leveres inden jeg skulle på ferie. Ordren blev
skåret ned, men pludselig kunne resten ikke nå at komme frem selvom det var
på lager. Graham afbestilte uden at kny og jeg må sige at der var virkelig
service på. Til forskel fra Technikdirekt fik jeg også svar på e-mail efter
et par timer.

--
Hilsen
Kenneth

Fra : Martin Christiansen

Dato : 08-11-01 20:08

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message

> Normalprisen herhjemme har været omkring 12-13.000kr. I øjeblikket kan man
> få den til cirka 4.000kr hos NY-camera.

Hvordan kan normalprisen på et 1.5 Mpixel kamera være på 12-13.000
kr.???????????

--Martin

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 08-11-01 20:11

"Martin Christiansen" <marchr@mail1.stoTAKETHISAWAYfanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3bead7a8$0$4860$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Hvordan kan normalprisen på et 1.5 Mpixel kamera være på 12-13.000
> kr.???????????

Nu skriver han også HAR VÆRET så det kan jo være efter priser som er noget
tid gammel. Kender ikke priserne, så det her er bare et gæt..*S*

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
www.colourartphoto.com/cap/userhtml/next/winners.htm

Fra : Martin Christiansen

Dato : 08-11-01 22:09

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nu skriver han også HAR VÆRET så det kan jo være efter priser som er noget
> tid gammel. Kender ikke priserne, så det her er bare et gæt..*S*

Ok, men så forstår jeg bare ikke, hvordan han ud fra disse tal overhovedet
kan konkludere, at det er et 'supertilbud'!!!???

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 09-11-01 00:19

> [...]
>
> Nu skriver han også HAR VÆRET så det kan jo være efter priser som er noget
> tid gammel. Kender ikke priserne, så det her er bare et gæt..*S*

Det er vidst et meget drastisk fald i prisen Olympus har gennemført inden
for det sidste stykke tid.
Første gang jeg så den til en meget lav pris, var da Merlin havde den i til
8000kr på tilbud. Men nu ser det ud til at den kan fåes for 6300kr i
Danmark.

Til denne pris kan du stadigvæk få den til i Danmark (13-15.000kr)
http://www.dabbadoo.dk/aVendorPrice.asp?PID=0331-02050074&C=DK&cat=2:5:3:0:0
:0
http://www.fotomax.dk/main2-d.htm
http://www.attech.dk/activepage/spares.asp?type=31
http://www.advanced.dk/database/edbpriser.html

Den nye pris i Danmark (6300kr):
http://www.goecker.dk/produkter/digitalkamera/olympus/e100rs.htm

Mvh Stig

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 09-11-01 09:47

Hov, det var ex.moms, så her er prisen nærmere de 8000kr.
Det betyder at man ved at købe i tyskland kan spare cirka 4000kr.

/Stig

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 08-11-01 23:59

> Hvordan kan normalprisen på et 1.5 Mpixel kamera være på 12-13.000
> kr.???????????

Det kan jeg hurtigt fortælle dig.
Det er fordi at dette digitale kamera skiller sig markant ud fra andre
kameraer ved at kunne tage 15 billeder i sekundet (har læst at proffe
motordrevne kameraer ikke engang kommer derop)... og noget som de fleste
andre kameraer heller ikke har, er den negative shutter-lag. Dvs at den
tager billeder før du egentlig trykker knappen helt i bund (precapture).

Det gør kameraet særlig velegnet til sport og action situationer hvor der
sker nogle ting meget hurtigt.
Med et alm. kamera er det ikke sikkert at du får trykket på det tidspunkt du
gerne ville, og så for du slet ikke det ønskede resultat. Men med dette
kamera, har du en meget god chance for at få det ønskede billede.
10X stabiliseret Zoom er da også en ret lækker ting.

Vis mig et andet kamera der kan gøre det samme i den prisklasse.

Læs evt. et par anmeldelser her:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/E100/E1RA.HTM
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/e100rs.html
http://www.dcresource.com/reviews/olympus/e100rs-review/

Men selvfølgelig ville det være herligt hvis kameraet var et 4mpixels
kamera. Men med de muligheder der ellers ligger i kameraet, så betyder det
knap så meget. Hvis man vil printe ud kan det også fint lade sige gøre med
1.5mpix i alm. billedestørrelse og lidt mere til. Godt nok har man ikke de
store muligheder for at skære i dem, men så bliver man nok bare det bedre
til at tage billederne.

Jeg skal hovedsagligt bruge kameraet til web-billeder, og lidt hobby - så
til det formål er den perfekt.
Der tror jeg ikke man får et meget bedre kamera til pengene. Hva' skulle det
da være? En Canon A20?(også cirka 4000kr) Ja, det er et skide godt kamera,
men har ikke noget der kommer i nærheden af mht. manuelle indstillinger.
Desuden, er Olympusen langt mere lysstærk (er det ikke sådan man siger?) ...
altså der skal ikke nær så meget lys til at tage et godt billede.

Så Olympus'en er efter min mening bestemt ikkke forældet. Det er bare et
lidt mere specielt kamera.

Håber at det kunne hjælpe lidt.

Mvh Stig

Fra : ab

Dato : 09-11-01 02:15

Foto-C sælger i dag dette apparat for ca. kr. 6.000,- (+ MOMS !)

MVH Arne Bruun

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-11-01 18:27

Se, det satte jo tingene en del i perspektiv!

Det lyder afgjort som et spændende kamera for sportsfotografen - der duer
mit ellers gode G1 overhovedet ikke! Fra jeg trykker på knappen går der
LAAAAAAAAANG tid, før billedet bliver taget.

En dag prøvede jeg at tage nogle gode billeder af en fodboldtræningskamp
(min 10-årige søn spiller i Lisbjerg FC), men det var *fuldstændig* umuligt!
Kun hvis jeg 'i god tid' låste fokusering og lysmåling ved at trykke 'halvt
ned', kunne jeg 'trykke af' i det rigtige øjeblik - men så passede hverken
lys eller fokus længere!!!

Godt man ikke er sportsfotograf med dét kamera, hi.

--Martin

Fra : Torben Pedersen

Dato : 10-11-01 21:09

Hvordan står det så til med billedkvaliteten? Er 1,5 mpixels noget værd ?
Bortset fra dét, er det et lækkert kamera.

Hilsen
Torben Pedersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 10-11-01 21:40

> Hvordan står det så til med billedkvaliteten? Er 1,5 mpixels noget værd ?
> Bortset fra dét, er det et lækkert kamera.

Prøv at søg på e-100rs her, og se hvad folk synes om den.
http://search.dpreview.com/forums/search.asp
Jeg læser ihvertfald ikke ret meget negativt om den. Og de fleste synes slet
ikke at det er et problem at den kun har 1.5mpixels. I forhold til at få
lavet papirfotos, så mener en del af dem at man nemt kan lave 8"X10" fotos.
Men om det er med PhotoShop 5LE og et plugin beregnet til at forstørre
billederne ved jeg ikke - det følger desværre kun med i den amerikanske
version.

Kig evt også denne anmeldelse igennem, og se hvad de skriver i
billedesektionen.

Fra : Torben Pedersen

Dato : 10-11-01 23:40

Hej

Har set på billederne,de er da OK,men man skal vist ikke begynde at
forstørre dem.......Men skal de udelukkende vises på skærmen,er det fint
nok.

Forresten kan du hos www.kamerahuset.dk få Olympus C-2100 UltraZoom til
4995,-kr. Det har en lidt højere opløsning (2,11 Mpixel),men er er ikke så
lynende hurtig som e-100RS.

Hilsen

Torben Pedersen

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 11-11-01 02:30

> Har set på billederne,de er da OK,men man skal vist ikke begynde at
> forstørre dem.......Men skal de udelukkende vises på skærmen,er det fint
> nok.

Hvad mener du med OK? 6 på en 0-10skala? Jeg synes umiddelbart at det er
nogle rigtig gode billeder.
Spørgsmålet er hvor meget der behov for at forstørre, når man har 10X zoom.
En påstand er ihvertfald at behovet er langt mindre.
Men hvis man først er vant til at kunne forstørre sine billeder op, så kan
det godt være at det ikke er dette kamera man skal ha'...

> Forresten kan du hos www.kamerahuset.dk få Olympus C-2100 UltraZoom til
> 4995,-kr. Det har en lidt højere opløsning (2,11 Mpixel),men er er ikke så
> lynende hurtig som e-100RS.

Ja, det var da godt nok billigt - et afslag på 1800kr i forhold til den
tidligere pris på næsten 7000kr.

Fra : Torben Pedersen

Dato : 11-11-01 11:29

Hej.

Ja,det var nok lige groft nok at sige billederne "er Ok"......,men det var
udelukkende opløsningen, jeg hentydede til.Billederne i sig selv er
gode,ingen tvivl om det!
Jeg tænker selv på at købe kameraet,da det synes at have så mange andre
kvaliteter - især den stabiliserede 10* zoom,så jeg bøjer mig i
støvet.................
Var det iøvrigt problemfrit, at købe hos NY-camera? Er der lang
leveringstid?Og hvordan med garantien?

Venlig hilsen

Torben

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 11-11-01 12:16

> [...]
> støvet.................
> Var det iøvrigt problemfrit, at købe hos NY-camera? Er der lang

Jeg var lige ved at blive bange for at jeg skulle til at ha' problemer
med at handle kamera igen. Jeg købte nemlig et kamera(Canon A20) fra
Kamerahuset (som jeg ellers fornemmede havde en god service) for 3-4 måneder
siden, som tog mig 2½måned at få tilbage fra reparation. Det var lidt en
træls oplevelse.

Både jeg og min far sendte en order til NY-camera. Den ene lød på en
E-100RS(min order) og den anden lød på en E-100RS og en C-100. Det 'sjove'
ved det var, at min far fik en personlig email fra Graham McLean, som står
for det internationale salg... Jeg fik bare en email fra info@ny-camera.net
istedet - men i begge blev der forklaret at der var meget travlt pga det
forrygende salg af E-100RS og den desværre var i restordre, men at de
forventede snart at få en ny sending. (i min stod der dog at der kunne gå op
til to uger)

Lidt efter, fik min far et tilbud fra Graham om en kamerataske som
passede til kameraet, og et CF-kort og en CF-læser.
Jeg blev lidt skuffet over ikke at ha' modtaget sådan et tilbud, så
derfor skrev jeg et par emails - først et til info@ny-camera.net og så et
til Grahams egen email. Der skete dog desværre ikke ret meget - fik ikke
rigtig svar på dem. Derfor besluttede jeg mig om at ringe til Graham for
også at få tilbud om sådan en taske.
Graham var meget flink og nem at snakke med og virkede service-minded.
Jeg havde også en forespørgsel på en kamerataske til Oly C-100'eren, det var
noget han lige ville undersøge. Han ringede tilbage dagen efter og fortalte
at de nu havde det hele klar til afsending, og at han også havde fundet
tasken til C-100'eren.

Mit råd er, at hvis du er nogenlunde til at snakke engelsk, så synes jeg
du skal ringe direkte til Graham og bestille, istedet for at sende en
bestilling fra hjemmesiden - så kan du samtidigt lige få at høre hvor lang
leveringstiden er på kameraet.

Mht. garantien, er det eneste jeg kan henvise til dette:
http://www.ny-camera.net/language/english/orders/file5.htm
Men i det mindste giver de 2års garanti.

/Stig

Fra : Torben Pedersen

Dato : 11-11-01 21:45

Hej.

Det kunne godt tyde på at der bliver lidt ventetid fra NY-Camera ,det må man
så tage med .Håber da, at I har fået jeres varer.......eller får dem.Tak for
det fyldestgørende svar!!

Venlig hilsen

Torben

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 12-11-01 10:45

> [...]
man
> så tage med .Håber da, at I har fået jeres varer.......eller får dem.Tak

Det var så lidt :)
Desværre var det ikke idag at vi fik dem... men det tager nok lidt tid fra
tyskerland.

/Stig