Sessions på flere sites
Fra : Henrik Bank

Dato : 08-11-01 11:30

Jeg starter en session på domæne A og bliver via en form sendt videre til
domæne B - som igen åbner en side på domæne A...

Jeg vil gerne kunne bruge sessions for ikke at skulle sende variabler med
konstant - kan man dette - og hvordan???

Med venlig hilsen
Henrik Bank
henrik.bank@eltax.com

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 09-11-01 00:36

"Henrik Bank" <Henrik@bank.dk> skrev

> [...]
>
> Jeg vil gerne kunne bruge sessions for ikke at skulle sende variabler med
> konstant - kan man dette - og hvordan???

En del af en cookie er hostnavnet, jeg ved ikke om sessions afhænger af en
cookie eller sætter et hostname...bare en "advarsel" til ting, der kan gå
galt

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Peter Binderup

Dato : 09-11-01 18:45

Jeg jeg vil mene at det kan lade sig gøre, men jeg tror at du skal benytte
dig af en database til at gemme de data du vil flytte over, og så hive dem
ud igen via et unikt id som du sender med via din form.

MVH
Peter

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-11-01 20:33

"Henrik Bank" <Henrik@bank.dk> wrote in message
> [...]
med
> konstant - kan man dette - og hvordan???

Altså samme session, på flere sites, right?
Dette klares ved at de to (eller flere) sites gemmer sessionsdata samme
sted, og så skal du lige overføre sessionsid.
Det med at gemme samme sted er ret simpelt, hvis de to sites ligger på
samme server. Hvis ikke, så skal du til at lege med fx. at gemme
sessionsdata i en database.

--
Mvh.

Niels Andersen