orgasme
Fra : Ida Krog

Dato : 08-11-01 10:35

Fra : Matthias J.

Dato : 08-11-01 16:11

On Thu, 8 Nov 2001 10:35:11 +0100, "Ida Krog" <idakrog@mail.dk> wrote:

>det, og aligevel er jeg tilbage
>holdent over for det..
>er der derfor?? Skal jeg bare
> slappe af, eller er der andet
>jeg kan gøre?? Ligeledes min kærste??
>Mvh
>Ida

Blot to usammenhængende tanker:
Orgasme er ikke noget som nogen kan give dig.... du kan få den / have
den - men du skal ville den og ikke blokere for den...
Hvorfor er du tilbageholden overfor den? Bange for at miste kontrol
over digselv? for at se "fjollet" ud? Hvis ja, så bare rolig: du
kommer ikke til at se anderledes ud end din kæreste, når han har
orgasme...

Nå, andre kan sikkert skrive mere udførligt
(hvis du har kabel, kan du måske lige nå at downloade Lovers Guide to
Better Sex, del 2 - den handler lige om det her)

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-11-01 17:02

Ida Krog wrote:

> Hej NG..

Hej

> så er vi på banen igen.. og vi vil
> gerne vide, hvordan min kæreste
> kan give mig en orgasme..
> jeg har aldrig prøvet det, og
> kunne godt tænke mig at prøve
> det, og aligevel er jeg tilbage
> holdent over for det..
> er der derfor?? Skal jeg bare
> slappe af, eller er der andet
> jeg kan gøre?? Ligeledes min kærste??

Mit forslag er at slå tanken om orgasme helt ud af hovedet, og så
bare bede ham om at eksperimentere med alt muligt, mens du giver
ham feedback på hvad der er godt og skidt, samt evt. hvad du selv
kunne tænke dig at han gør ved dig. Nyd det der føles godt, og
lad være med at tro at du nødvendigvis skal ha' orgasme.

En anden løsning er udmattelsestaktikken, hvor I altså arbejder med
hinanden i flere timer. Efterhånden som du bliver træt så bliver
du nok mindre anspændt, dine forsvarsmekanismer svækkes.

De to metoder kan sagtens kombineres. Evt kan der også blandes
noget bondage ind i legen, eller tvang. Begge tricks har den
effekt at de subjektivt set fratager dig ansvaret for dine
reaktioner, på den måde bliver du mindre hæmmet.

Men mon ikke du skal vente med bondage og let D/s til du har
prøvet noget mere sex? Hvis din mand er lige så uerfaren som
dig, så er det en ret skidt ide, og så bør du nøjes med de
to første råd.

Hvis du alligevel vil forsøge dig med bondage eller D/s, selv
om jeg altså fraråder det, så spørg lige herinde om hvordan
man gør mht. safeword, det er *meget* vigtigt. Vi er flere
der kan forklare det.

En ting som I bør kigge på, dig og din mand, er grænser. Snak lidt
om hvad I synes er okay og hvad der ikke er okay, hvad I har lyst
til. Det er en smaddergod ide at I giver hinanden formelt lov til
så meget som muligt. Måske har din mand en hemmelig lyst til at
sutte på dine tæer? Men han tør ikke gøre det, for sæt nu du
bliver frastødt. Han tør heller ikke spontant spørge om lov, derfor
er det en god ide at sætte sig ned og tage en formel snak om
lyster og grænser. Det kan også være et problem hvis din mand gør
noget, som irriterer dig grænseløst (sådan at du bliver an-
spændt), og at du ikke tør bede ham om at alde være, fordi du er
bange for at såre ham. Alt i alt er det en god ide at få snakket
ud om tingene. I teorien er sex jo ligetil, manden og pigen har
nogle kønsorganer der passer sammen... Men i praksis er det ret
besværligt, fordi der er mange variationsmuligheder og fordi
deltagerne har forskellig baggrund (undtagen ved incest!) og
forudsætninger.

Husk også at nogle grænser ind i mellem skal tages op til revision.
Bare fordi du eller han siger fra over for noget, nu, betyder det
ikke at det er helt udelukket om måske et års tid.

En helt tredje løsning er at du prøver at tage initiativet til
sex og under samværet. Nu ved jeg naturligvis ikke hvordan det
foregår mellem jer (du skriver meget lidt), men det er tit sådan
at piger (af flere forskellige grunde) er ret passive, og lader
manden være den aktive. For nogle piger, i nogle par, kan det
være godt at få det vendt om, efter et stykke tid går det måske
op for pigen at hun faktisk er bedre tilpas i den mere aktive
rolle. Prøv at bide lidt i din mand, krads ham (ikke får hårdt),
sut på hans pik, fortæl ham hvad du gerne vil ha' at han gør
(det er jo trods alt ham der har er pik). Køb en lille dildo
eller vibrator, og leg med den når du er alene, når du så har
vænnet dig til den, så tag den med i seng med din mand.

Jeg kender ikke din situation, så jeg ved ikke hvad for en
løsning af ovenstående der er den bedste for dig, men du kan
jo starte fra oven af og så arbejde dig nedefter. Du må meget
gerne lave en udskrfte af mit svar, og så vise det til din
mand.

--
Peter Knutsen

Fra : Henning

Dato : 10-11-01 11:43

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> wrote in message

Hej peter

> Hvis du alligevel vil forsøge dig med bondage eller D/s, selv
> om jeg altså fraråder det, så spørg lige herinde om hvordan
> man gør mht. safeword, det er *meget* vigtigt. Vi er flere
> der kan forklare det.

Jeg går ud fra du kender lidt til Idas baggrund, så det
er nok ikke lige noget med dominans, bondage, sadisme
og masochisme, hun skal afprøve på hendes stadie.

Jeg har et par gange i mit liv været sammen med kvinder,
der ikke kunne få orgasme, eller rettere ikke havde oplevet
at få orgasme, dels af angst for at miste kontrollen over
sig selv, dels fordi hun misforstod det med at slappe af.

Nogle opnår aldrig at få orgasme, for dem er det pragtfulde
ved sex, det intime/sociale fællesskab der ligger i at være
så tæt sammen fysisk og psykisk som under seksuel-akten.

Det tog ca. 3 års intensiv arbejde med min kone, før hun
oplevede at få sit livs første orgasme, og for hende, var
der både tale om egenkontrol og misforstået "slappe af"

MVH
Henning

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 08-11-01 22:58

On Thu, 8 Nov 2001 10:35:11 +0100, "Ida Krog" <idakrog@mail.dk> wrote:

>Hej NG..
>så er vi på banen igen.. og vi vil
>gerne vide, hvordan min kæreste
>kan give mig en orgasme..

Hmm hop med ham ind under en brugser brug det til at mastubere med jeg
har ikke hørt om en kvinde der ikke kunne komme ved et brugse hoved -
rent teknisk må jeg overlade det til de kvindelige skirbenter at tage
sig af

>jeg har aldrig prøvet det, og
>kunne godt tænke mig at prøve
>det, og aligevel er jeg tilbage
>holdent over for det..
>er der derfor??

har du arldirg haft enn orgasme ?
eller sammen med en mand ?

> Skal jeg bare
> slappe af, eller er der andet
>jeg kan gøre?? Ligeledes min kærste??

well med udgangs punkt i at du kan få orgasme så gør som du pljer når
du mastubere sammen med ham og med tiden så foren de to ting

MvH
Bo

Fra : Henning

Dato : 09-11-01 08:01

"Ida Krog" <idakrog@mail.dk> wrote in message
> Hej NG..

Hej Ida

> så er vi på banen igen.. og vi vil
> [...]

Hvorfor tilbageholdende?

> er der derfor?? Skal jeg bare
> slappe af, eller er der andet
> jeg kan gøre?? Ligeledes min kærste??

At få orgasme, er hårdt arbejde, når
de ting der føles dejligt og rart begynder
at ske, gælder det om at fastholde de følelser
og fornemmelser der opstå fysisk og psykisk,
lukke alt andet ude og kun opleve de ting
der sker i dig og din krop, som nogle er
inde på, så gælder det mange gange om
at lære sig selv og sin krop at kende, før
du egentlig kan forvente at opnå orgasme
sammen med din kæreste.

Gennem din fantasi opbygger du en stemning,
der giver dig en erotisk/seksuel lystfølelse,
medens du kærtegner dig selv på de steder
af kroppen du synes bedst om, fantasere at
det er din partner der gør det, medens han
siger de ting du godt kan lide at høre, feks.
fortæller dig hvor dejlig du er, vor pragtfulde
dine bryster er, eller hvad du nu godt kan lide
at høre ham sige og når du ved hvad der virker
stimulerende på dig, er det din opgave, at lede
ham i den måde han kærtegner dig på og siger
de ord du bliver optændt på at høre, når i står/
sidder/ligger sammen, måske med et stort spejl
foran dig/jer, så du kan se hvor smukt eller
frækt det ser ud, når du enten kæler for dig selv
din krop og klitoris, eller han gør det ved dig.

Kærligst

Henning