Jeg prøver igen ;o)
Fra : S.J & L.T.

Dato : 08-11-01 10:15

Jeg havde et par spørgsmål, og jeg ville være glad for, hvis nogle kunne
svare på dem
Jeg læste bare det med tandskifte for et godt stykke tid siden; men vil man
overhovedet kunne opdage det, og derved kunne fastslå at killingen er
omkring de 12 uger?

Her er hvad jeg skrev for 2 dage siden:

> [...]
Buko,
som jeg skyder til at være omkring 12 uger. Da han flyttede ind hos os,
efter at være fundet i nærheden af en station, vejede han kun 634 gram; men
nu 5½ uge senere vejer han 1552 gram. Jeg har hørt om tommelfingerreglen,
der siger 100 gram pr. uge i killingens første levetid. Har han så ikke
taget 'for meget på' for hurtigt? Han må jo være ca. 12 uger nu.<<

kigger ham i munden 3-4 gange ugentlig; og så ville jeg vel have opdaget
noget? Der kommer vel ikke nye hjørnetænder lige med det samme? Er der ikke
noget med at de skifter tænder i 12. uge?? (Han skal jo snart vaccineres).<<

KH

Linda

Fra : Denise

Dato : 08-11-01 10:26

Hej Linda
Jeg er glad for det går så godt imellem dine katte. Er ikke hjemme så kan
ikke se i
Politikens bog hvornår de skifter tænder, for der står helt sikkert alle
svarene på dine spørgsmål.
Dog burde du kunne se forskel på om det er killingetænder eller voksne
tænder (går jeg ud fra).
Jeg kan huske begge vores Britter havde 4 hjørnetænder på samme tid, det så
ret morsomt ud.
Hilsen Denise

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-11-01 14:09

Killinger skifter tænder, når de er ca 4 mdr. nogle er lidt hurtigere andre
langsommere.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-11-01 16:07

d. 08/11/01 10:25 skrev Denise på Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk i artiklen
3bea4fea$0$779$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Jeg kan huske begge vores Britter havde 4 hjørnetænder på samme tid, det så
> ret morsomt ud.
> Hilsen Denise

Og Donna tabte til gengæld 3 hjørnetænder samtidig - inden de nye kom. Så
hun var den lille et stykke tid i "kampene" med søster, kunne ikke bide fra
sig. Hun så ret skæg ud - det betuttede udtryk når hun ikke kunne få fat -
jeg mener hun var 4 - 5 mdr... i hvertfald ældre end 12 uger, for vi fik
hende først da hun var knap 13 uger

--
Knus fra Ann R, Donna & Ditte
ICQ 137791291

Fra : Helle_Andersen

Dato : 08-11-01 20:06

Hvis ikke du holder øje, er det ikke sikkert, at du opdager tandskiftet
de første par dage. Det er ikke så almindeligt, at katten bliver tandløs
og ofte skubber de nye tænder de gamle ud. Man siger, at killinger
skifter tænder, når de er 4-5 måneder. Personligt har jeg aldrig haft en
kat, der har skiftet tænder tidligere end 5 måneder.

Pt. har jeg 2 killinger, der er født den 30/5. Den ene skiftede tænder i
sidste uge, men den anden er slet ikke begyndt endnu.

Hilsen Helle

http://www.kandu.dk/