opgradering til switcet netværk
Fra : Jess Mathiasen

Dato : 08-11-01 01:50

Hej gruppe
Jeg har en 24 port Intel Express 510 T koblet sammen med to 24 ports Centrecom 3024 TR Hubs.
Nu overvejer jeg at udskifte de to hubs med switche, men hvad kan anbefales ?
Jeg synes prisen på 510 T er for pebret.
Findes der ikke noget derude til ca. 5.000 pr. stk. der kan anbefales ?
Hvilke fordele får jeg ved at købe layer 3 switche ?
Mvh
Jess M

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 08-11-01 07:28

Hej "Jess Mathiasen" <jessm@get2net.dk>

>Findes der ikke noget derude til ca. 5.000 pr. stk. der kan anbefales ?

Intel, HP, Netgear (m.fl.) laver rigtig gode og forholdsvist billege
switche. Men for 5k får man ikke ret meget professionelt udstyr.

>Hvilke fordele får jeg ved at købe layer 3 switche ?

En del. Prøv i første omgang at læse på http://www.net-faq.dk/ hvor
der både står noget, og er links til andre artikler, om multilayer
switching.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Carsten

Dato : 08-11-01 08:44

Hej Jess. Hvis du er ligeglad med om switchen er programérbar kan du faktisk
købe en 24 ports full duplex switch hos zitech for lidt under 3000 kr. Jeg
har selv en og den virker perfekt. Mærket er en edimax så vidt jeg husker.
M.H.T kvalitet kan jeg fortælle dig at når det er priser på switche, hubs
m.m så er det ikke hardwaren der gør foreskellen men det medfølgende
software og om man kan manage switchen via browser osv.
M.V.H Carsten

Jess Mathiasen <jessm@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3be9d6fd$0$365$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
?

Fra : Brian Ipsen

Dato : 09-11-01 15:41

"Carsten" <tsb915@airmat.dk> wrote in message

> [...]
> m.m så er det ikke hardwaren der gør foreskellen men det medfølgende
> software og om man kan manage switchen via browser osv.

Hardwaren gør også en forskeln. På en 24-port 100mbit switch er det ikke
ligegyldigt om backplane kapaciteten er 1.5 Gbit/sec eller 8.0 Gbit/sec...
Endvidere er mængden af memory til buffering og MAC-adresser heller ikke
uvæsentlig. Det har nok ikke den store betydning i et net med 48 maskiner,
men på længere sigt vil mere memory være en fordel...

/Brian