php upload
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 08-11-01 00:56

Måske et dumt spørgsmål, men...........

Jeg sidder og er ved at lave en database til mine fotos, databasen er
oprettet i MySQL og der læses og skrives fra denne via browser / PHP.

Når jeg vil tilføje et foto, uploader jeg denne via browser, men dette tager
uendelig lang tid at uploade et foto på 2mb, selv om det er lokalt.

Hvad kan det skyldes ?

Mvh
Bo

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 00:46

Fra : N/A

Dato : 09-11-01 00:46

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 09-11-01 00:46

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev

> ja jo - det skulle jeg selvfølgelig have skrevet, det er kun en sti der
> gemmes i databasen, men igen...... uloadtiden undrer mig meget, når nu det
> hele foregår lokalt.

hvordan fungerer normalt FTP upload? Der er flere aspekter, der spiller ind,
når du uploader store filer via php. Prøv at søge på det på phpbuilder, jeg
har skrevet en masse om det der, i midten af Juli I store træk, så
rettede jeg i php.ini: MEMORY_LIMIT, UPLOAD_MAX_FILESIZE, MAX_EXECUTION_TIME
og POST_MAX_SIZE, så spillede det...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 11-11-01 23:53

> [...]
> har skrevet en masse om det der, i midten af Juli I store træk, så
> rettede jeg i php.ini: MEMORY_LIMIT, UPLOAD_MAX_FILESIZE,

hmm det vil stadig ikke, uploadtiden er stadig 10-15 for et billede på ca.
800kb, dette burde vel ikke tage mere en et halvt sek, når nu det er lokalt
? Er der nogen anden måde det kan gøres på, hvis siden evt. kan skal
anvendes lokalt ?

Mvh
Bo

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-11-01 00:20

On Sun, 11 Nov 2001 23:53:21 +0100, "Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no
spam]mail.dk> wrote:

> [...]
>800kb, dette burde vel ikke tage mere en et halvt sek, når nu det er lokalt
>? Er der nogen anden måde det kan gøres på, hvis siden evt. kan skal

Endnu et skud fra hoften:

Er du helt sikker på at det foregår lokalt, og du i browseren går ind
på fx 127.0.0.1, fremfor en eller anden DNS-entry, der peger på din
eksterne IP-adresse? I sidstnævnte tilfælde kan du risikere, at din
forbindelse så skal ud forbi centralen en gang og tilbage igen.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 12-11-01 17:19

> [...]
> eksterne IP-adresse? I sidstnævnte tilfælde kan du risikere, at din
> forbindelse så skal ud forbi centralen en gang og tilbage igen.

Jep, der står http://127.0.0.1/image under hele forløbet. Hvis det kan
hjælpe med en løsning så kan jeg oplyse at, jeg anvender windows 2000 med
Apache. Min forbindelse sker via Stofa, med proxy deaktiveret

Det undrer mig hvad den lave hastighed skyldes, der er ikke nogen aktivitet
på modemet, så det må være noget der går galt lokalt, og skyldes vel
egentlig næppe PHP ?

Bo