HJÆLP: min IE startside bliver ændret når ~
Fra : Morten DH

Dato : 08-11-01 00:38

Mit problem er at min startside i IE er ændret til en yderst tvivlsom
porno-side hver gang min PC har været bootet. Jeg kan ændre dette i IE,
lukke og åbne IE igen - ingen problemer, det kommer først når jeg har bootet
maskinen...

Jeg har fjernet flere mistænkelige programmer fra min hd efter en søgning på
datoen, hvor problemet opstod.
Bl.a. et program der hed Mega Porn Pass (jeg ikke har installeret bevidst)
og en underlig lille fil i roden på C-drevet som hed tray.exe (blev kørt i
windows start-up). Jeg har kontrolleret tilføj/fjern programmer og Windows
startup for mistænkelige progammmer - uden held.

Det eneste jeg kan finde er C:\windows\user.dat filen, den indeholder
referencer til den uønskede startside men er ikke just læselig...

Jeg kører Win98 og IE 5.0...

Alle forslag er velkomne for jeg orker bare ikke at formatere....

Morten

Fra : Pico

Dato : 08-11-01 17:22

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> skrev i en meddelelse news:9scgqb$lu5$1@sunsite.dk...

<klip>
> Alle forslag er velkomne for jeg orker bare ikke at formatere....

Har du overvejet at installere IE v. 5.5 evt. fra en blad CD så du er fri
for det store download.
Jeg ved ikke om det hjælper, men det skader ikke.
Pico

Fra : Michael Petersen

Dato : 12-11-01 11:28

Hej

´Jeg har lige læst i Trend Micro om en virus der lavede lige præcis det
nummer du beskriver. Den ændre din startside til en eller anden pornoside
hvergang du booter. Prøv at køre deres online viruscheck
http://housecall.antivirus.com/

Michael