Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon PowerShot A20
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 08-11-01 00:13

Jeg har lige inversteret i et Canon PowerShot A20 digitalkamera, og indtil
videre lader det til være et kanon kamera, lige bort set fra en ting.

I pakken fuldte der 4 AA batterier, som umiddelbart lignede nogle
billige-holder-ikke-ret-længe batterier, og jeg havde heller ikke taget ret
mange billeder med den før low-batteri indikatoren begyndte at lyse og efter
et stykke tid slukkede kameraet og skrev "Change batteries". Det mærkelige
er dog, at hvis jeg lader kan kameraet ligge et stykke tid kan jeg sagtens
tage flere billeder før den igen begynder at skabe sig og slukker. Jeg tror
jeg har fået taget små 100 billeder på den måde.
Nu er jeg så begyndt at bruge genopladelige batterier i den, men med dem
skaber kameraet sig endnu mere!
Hvad kan der være galt, gør jeg noget forkert? Kræver kameraet nogle meget
specielle batterier? eller er der en defekt ved kameraet?

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-11-01 08:52

Johnny Jakobsen skrev...
> [...]
meget
> specielle batterier? eller er der en defekt ved kameraet?

De medfølgende batterier er antagelig kun til lige at checke
at kameraet virker.
For maksimal ydelse bør du bruge genopladelige batterier
med en høj kapacitet. Bedst er NiMh batterier på
1600 - 1800 mAH.
Almindelige alkalinebatterier holder ikke en meter.
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : www.mypuzzle.dk

Dato : 08-11-01 11:10

Hej Johnny!

Jeg har nøjagtigt samme "problem" med mit A20!

Selv hvis batterierne er fuldt opladet (taget direkte fra laderen) kan den
finde på at skrive: "Change batteries".

Prøver jeg så (nogle gange) at tænde igen virker det fint og jeg kan tage
mange billeder.
Har den så været slukket lidt kan samme fænomen observeres.

Jeg tror at cannon har en generel fejl i deres kamera så batteridetectoren
slår til alt for tidligt!

Men jeg ved ikke om der er noget at gøre ved det som enkelt person!
Hvis der er flere der har problemet kan vi jo prøve sammen at rette
henvendelse til cannon.!

Mvh Per

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 08-11-01 14:13

www.mypuzzle.dk skrev:

> Hej Johnny!
>
> Jeg har nøjagtigt samme "problem" med mit A20!
>
> Selv hvis batterierne er fuldt opladet (taget direkte fra laderen) kan den
> finde på at skrive: "Change batteries".

Jeg har også et af overstående kameraer, og de batterier der fulgte med
kunne ta en 15-20 billeder, nu bruger jeg de 1600 mAh Panasonic Pro
batterier fra www.batterier.dk og med dem kan jeg nomalt tage ca. 150
billeder hvor displayet er tændt.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 08-11-01 15:50

> Jeg har også et af overstående kameraer, og de batterier der fulgte med
> kunne ta en 15-20 billeder, nu bruger jeg de 1600 mAh Panasonic Pro
> [...]
batterier.dk, tænk sig den adresse prøvede jeg slet ikke igår, da jeg ledte
efter batterier på nettet :)

Men jeg vil ihvertfald lige forsøge mig med de der 1600mAh batterier inden
jeg klager over kameraet.
tak for linket.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Johnny

Dato : 08-11-01 11:55

Jeg har ligeledes omtalte kamera, men har ingen problemer overhovedet.
Når batteriindikatoren melder sig, så ved jeg at det er lige før at det er
tid at skifte batterier.
Jeg kan typisk tage 6-7 billeder yderligere før det er slut.
Har heller ikke haft problemer med at indikatoren "brokker sig", når jeh
lige har sat nye batterier
i. Batterierne jeg bruger er de billige, genopladelige Uniross, 1300 mAh til
69,95 for 4 stk (købt i Harald Nyborg).
Håber at der er nogle der kan bruge dette til noget...
Mvh Johnny

Fra : N/A

Dato : 26-11-01 21:39

Fra : Jan E.S.

Dato : 26-11-01 21:39

Hej Gruppe

Jeg har ligeledes erhvervet mig en A20'er, og har haft ligende problemer.
Efter isættelse af nyopladede NiMh kunne jeg tage ca. 20 billeder, så
"sagde" kameraet skift batterier..!!!!
Jeg kunne så åbne og lukke batterilåget, og kameraet virkede så igen
med en 20-50 billeder.

Løsningen på mit problem er som følger:
+ & - polerne på mine nye batterier (af typen Multiplex 1400mAh og
Hähmel 1600mAh) var alle belagt med en "mat" belægning.
Denne belægning kunne let fjernes med et stykke viskelæder, og derefter
aftøres med et stykke køkkenrulle med lidt sprit.
Herefter har jeg ingen problemer haft. Jeg tager nu ca. 150 billeder pr.
opladning.

MvH Jan Sørensen