Kald af andre programmer fra en java klass~
Fra : Morten Schrøder Olse~

Dato : 08-11-01 00:14

Hej ng

jeg har lavet et lille java program der generer en ny fil med java kode.
Denne nye fil vil jeg gerne have compilet - er der en måde at kalde
c:\java\bin\javac <filnavn.java> på?

mvh Morten

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 08-11-01 07:56

Ja, det kan du sagtens med Runtime.getRuntime().exec(...).

Men det vil i de fleste tilfælde nok være bedre at starte compileren op
i samme JVM.

Det kræver at tools.jar fra SDK'et er i din classpath, og at du bruger
en klasse der nedder JavaC eller noget i den stil. Måske du kan finde
noget dokumentation på java.sun.com, eller på groups.google.com

-dennis