Ustabilt UTP kabel ???
Fra : M.B.J.

Dato : 07-11-01 21:32

Har ført et længere kabel gennem lejligheden (ca. 20meter), hvor der bl.a.
sidder et samleled midt på strækningen til min switch...

Maskinen kan godt pinge ud i universet, og den kan godt surfe ud gennem
routeren... Jeg kan også godt se den på netværket, og kikke i maskinens
kataloger, men jeg kan ikke få gang i en fil overførsel... Det er som om der
er tale om den der med: "Nu virker den,- nu virker den ikke"...

Kan jeg have kommet til at samle ledningen forkert (RJ45), så at én af
lederne ikke holder helt (men næsten)

Skulle jeg forsøge at samle kablerne forfra, eller skulle jeg hellere købe
et helt nyt kabel, og droppe det der med et samleled på midsten ???

???

---
MBJ

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-11-01 22:14

On Wed, 7 Nov 2001 21:31:44 +0100, "M.B.J."
<layer3@*no_spam*worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
>Skulle jeg forsøge at samle kablerne forfra, eller skulle jeg hellere købe
>et helt nyt kabel, og droppe det der med et samleled på midsten ???

Har du samlet parrene i den rigtige rækkefølge? Det er ikke nok at
alle ledningerne går lige igennem, de skal ligge i nogle bestemte par,
for at kablet virker ved høje hastigheder.

Par 1 leder 1 - par 1 leder 2 - par 2 leder 1 - par 3 leder 1 - par 3
leder 2 - par 2 leder 2 - par 4 leder 1 - par 4 leder 2, hvis jeg ike
husker helt fejl.
---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 08-11-01 22:52

> [...]

> kataloger, men jeg kan ikke få gang i en fil overførsel... Det er som om der
> er tale om den der med: "Nu virker den,- nu virker den ikke"...

Det kan godt være kablet, som er samlet forkert, men symptomet lyder som
en konflikt mellem half-duplex og full-duplex.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.