Problemer med GW
Fra : Peter Kold

Dato : 07-11-01 14:34

Hej!

Jeg har stofaNet som kører DHCP. StofaNet lukker forbindelsen når den har
været idle i 2 timer. Jeg har også en gateway (www.clarkconnect.org)
kørende.

For at komme ud over problemet med at forbindelsen lukkes har jeg sat GW til
at pinge henholdsvis primær og sekundær DNS en gang i kvarteret. Det har
virket ok indtil for nylig hvor den pludselig ikke længere kan holde
forbindelsen åben. Jeg har checket logfilerne og der er blevet pinget som
planlagt, så det er ikke problemet. Jeg har prøvet at sætte mængden af
pingpakker op, uden resultat.

Når forbindelsen timer ud mister GW helt eth0. under "ifconfig og lsmod"
eksisterer det nic ikke. Ved reboot kommer det hele tilbage og virker
perfekt.

Er der nogen der har ideer til hvad problemet kan være?? Endnu bedre ville
det være hvis nogen havde en løsning.

Mvh,
Peter

Alle rå er velkomne!!!!!!!!

Mvh,
Peter Kold

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-11-01 23:33

On Wed, 7 Nov 2001 14:33:41 +0100, "Peter Kold" <peter@kolds.dk>
wrote:

> [...]
> at pinge henholdsvis primær og sekundær DNS en gang i kvarteret. Det har
> virket ok indtil for nylig hvor den pludselig ikke længere kan holde

Det lyder som om din administrator har lavet et setup, der er
baseret på, man skal logge på, når man vil bruge nettet. Du har
lavet et system til at omgå dette. Og din administrator har lavet
en ordning, så din omgåelse ikke virker.

Jeg synes, det lyder som om du skal kontakte din leverandør og
høre dem, om ikke I kan finde ud af en mere holdbar løsning. Hvis
det ikke er tilfældet, kan du jo vælge en anden.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/