Stør i havedam
Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 07-11-01 13:42

Jeg har en rimelig stor Diamant stør i min havedam, skal jeg tage den ind
her i vinterperioden, jeg har et 350 Akvarium??

Fra : N/A

Dato : 08-11-01 11:04

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 08-11-01 11:04

> Mine erfaringer er at størene bliver meget "slappe" i det i vinterperioden
> og at de nemt kan blive indfiltret i trådalgerne ( hvis man har dem) og så
> kan de ikke komme fri igen hvilket medfører at de dør.
> Mine tager jeg ind når der har været frosten melder sig.
> Mvh Frede

Jeg har et spørgsmål angående det at holde liv i støren?
Selv om sommeren kan jeg ikke holde live i dem. Jeg har aldrig problemer med
at andre af mine havedamsfisk dør (koikarper, guldfisk, guldemder og
slørhaler). Er der nogen der har en ide?

Fra : gozze

Dato : 01-07-02 14:26

Stør, skal kun ind fra havedammen imens de er helt små!! Det er en af
havedammens mindst sårbare fisk. Mine Stør (3 stk) har været ud siden de
var ca.25 cm. og de er nu ca. 0,75 cm, 90,0 cm, og 1,10 cm lange og de
lever i bedste velgående.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rasmus

Dato : 08-11-01 21:19