Billig og enkel filserver (ekstern IDE-dis~
Fra : Martin Kristensen

Dato : 07-11-01 13:23

Halløj !

Jeg har mit eget lille net (TCPIP/Ethernet) derhjemme, med et par
PC'er tilkoblet en hub og en firewall/router til DSL. Alt fungerer.

Jeg kunne dog godt tænke mig at opsætte en lille filserver så jeg kan
dele en harddisk i hele nettet. Jeg vil dog helst have en box der er
billig og støjsvag, om ikke helt lydløs.

Kan man ikke få en lille æske hvor man kan montere en IDE harddisk og
tilkoble den et TCPIP-netværk ? - ligesom et kabinet til et eksternt
drev, men altså med Ethernet-tilslutning istedet for
parallel/USB-tilslutning.

Jeg ved godt jeg kan tage en gammel PC, installere LINUX (eller noget
andet) på den og stille den i kælderen så man ikke kan høre larmen.
Men jeg tænkte at der måske var et smartere alternativ som ikke
krævede motherboard, div. controllere osv.

Hilsen,

Martin

Fra : P og T

Dato : 07-11-01 14:01

"Martin Kristensen" <martin.kristensen@skovkat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men jeg tænkte at der måske var et smartere alternativ som ikke
> krævede motherboard, div. controllere osv.

Det kan man sagtens, det kaldes NAS og priserne starter ved ca 10k

Per

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 09-11-01 18:40

"P og T" <nix@ikke.her> skrev i en meddelelse

> "Martin Kristensen" <martin.kristensen@skovkat.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man sagtens, det kaldes NAS og priserne starter ved ca 10k

Kommer helt an på hvad størrelse du forlanger

se evt.:
http://www.proconsult.dk/katalog/storage/net-nas/

Hygge
Søren Steinmetz