Jeg har også været heldig at få mallebabye~
Fra : Henningsen

Dato : 07-11-01 11:11

og så endda som absolut fiskenovice med et lille akvarie på sølle 63 liter.

Men mine tre sugemaller stortrives, og nu er der altså kommet (mindst) tre
nye til.

Jeg har lige et par tillægsspørgsmål til debatten:

Hvor ofte yngler mallerne under gode forhold?

Hvor gamle er de monstro når de er 2 cm?

Hvor kan man afsætte dem til den tid, for mine tre store er vist rigeligt
til mit lille akvarium?

Mvh Pia

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-11-01 12:45

Henningsen <postmaster@danacomp.dk> skrev i en
> [...]
>
> Hvor gamle er de monstro når de er 2 cm?
>
> Hvor kan man afsætte dem til den tid, for mine tre store er vist rigeligt

Jamen tillykke da!

Nu skriver du bare sugemaller, det er der mange forskellige fisk der
kaldes.
Men mon ikke det er dem der også Ancistus, tidligere hed de Xenocare.
Hannen er let genkendelig på at han har et stort flot overskæg.

Mallerne kan vel få et nyt kuld ca 1 gang om måneden.
Ungerne er ca 1 cm når de slippes løs fra hulen. så en unge på 2 cm er et
par måneder gammel.

Hvis du har mange unger kan du som regel komme af med dem i en
akvarieforretning.
Ellers kan de sælges privat, men regn ikke med at score kassen på dem.

Jeg synes nok lige at 3 Ancistus maller i et 63 l akvarie er lige i
overkanten, se om du kan finde ud
af hvem det er hanne parrer sig med, og fjerne den overskydende.
Da det kuld unger er klækket, har der formentlig, været en masse flere,
men de må være gået til på grund af
fodermangel, eller at de andre fisk har taget dem.
Sådant et kuld unger skal have rigtigt meget at spise for ikke at gå til,
derfor skal du fodre med nogle piller
der falder tilbunds. Der er også mange andre ting som de er glade for, et
skyllet salatblad vil også vække glæde i akvariet.
Jeg har selv fodret en hel..... masse unger op på blandt andet ørredfoder
og ciklidemix. ciklidemixen er primært en grønsagblanding, med rejer i.

Carsten

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 07-11-01 12:50

Det er ikke nødvendigt at flytte den 3 malle hvis det er en hun da hannen
gerne ordner dem begge er det derimod en ekstra han så fjern den da de
kan slås en hel del.

Mvh Tina

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 07-11-01 13:15

hov glemte at tage højde for akvarie str så ville jeg nok fjerne nr 3 også.

Mvh Tina

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 07-11-01 12:51

Nu ved jeg ikke hvilke maller du har men for ancistrus gælder det ca. med en
1 cm pr måned så to måneder gamle er de nok når de lige er kækket er de på
str med et komma.

Mvh Tina

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-11-01 16:12

Tina Bach Larsen <tina@tk.k-net.dk> skrev i en
> [...]
en
> 1 cm pr måned så to måneder gamle er de nok når de lige er kækket er de på

Så er det sgu da nogle store kommaer du holder dig!
Jeg var så heldig at kunne se ind i hannens hule, og se ungerne i et pænt
stykke tid inden de
slap løs. når de kom ud af hulen var de omkring 8 -10mm.

Carsten

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 07-11-01 16:46

så en håndskrift komma da