Ang. Dreamviewer 4...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-11-01 08:15

Er der ikke noget med at hvis man har Dreamviewer 4, så skal man ikke
installere php og alt det andet. Så kan man bare se det færdige resultat
direkte inde i programmet af php koden?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
http://hairboy.adsl.dk/starwayonline

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-11-01 16:27

>Morten Jørgensen" wrote:
> Er der ikke noget med at hvis man har Dreamviewer 4, så skal man ikke
> installere php og alt det andet. Så kan man bare se det færdige resultat
> direkte inde i programmet af php koden?

Jeg tror ikke at du skal sætte næsen op efter ret meget i den retning
hvis ikke det står i din dw4-dokumentation...

På macromedias dw4-sider kan jeg primært finde flg som afkræfter det (da
det ville være at forvente at den feature var omtalt der...)
http://www.macromedia.com/software/dreamweaver/productinfo/features/

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Michael Bas

Dato : 07-11-01 16:32

Nej, det kan man ikke. Så skulle det da lige være, at Macromedia har en
eller anden form for plugin. Men det tror jeg ikke de har.

mvh
Michael

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-11-01 16:57

Hvad er det så lige at der er så godt ved Dreamweaver?

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 07-11-01 17:11

Morten Jørgensen wrote:

> Hvad er det så lige at der er så godt ved Dreamweaver?

Hvem har da påstået, at der skulle været noget specielt godt ved
Dreamweaver? (At man ikke selv har styr over sin HTML-kode?)

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-11-01 17:12

"Morten Bakkedal" <bakkeland@yahoo.dk> wrote in message
> Hvem har da påstået, at der skulle været noget specielt godt ved
> Dreamweaver? (At man ikke selv har styr over sin HTML-kode?)

Jeg syntes bare at have hørt at det skulle være så godt...

Fra : N/A

Dato : 07-11-01 22:25

Fra : Michael Bas

Dato : 07-11-01 22:25

Jeg må stemme i og sige, at weaver er et program fra den bedre ende af
editorer.

Weaver har på intet tidspunkt svigte mig og mine koder!!!

Mvh.
Michael

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 07-11-01 23:13

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> [...]
> ændring i den HTML-kode jeg evt. måtte lave 'i hånden'. Det gør bl.a.
> Frontpage, og ja, det er hamrende frustrerende. Dreamweaver piller

øhh... fed sammenligning... "jeg kan bedre li at køre ferrari end Fiat pga,
den lækre røde lak"

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-11-01 23:21

Kim Emax - ayianapa.dk skrev:

>øhh... fed sammenligning... "jeg kan bedre li at køre ferrari end Fiat pga,
>den lækre røde lak"

Ikke forstået - eller måske - uenig.

Dreamweaver roder IKKE i HTML-koden, det gør mange andre
WYSIWYG-editorer, f.eks. Frontpage. Jeg vil IKKE have ændringer i min
kode. At Dreamweaver ud over dette er den bedste editor jeg ellers har
prøvet gør det jo bare bedre.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 07-11-01 23:38

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> i min kode. At Dreamweaver ud over dette er den bedste editor jeg
> ellers har prøvet gør det jo bare bedre.

Men idet du bruger WYSIWYG-delen vil HTML-koden vel nødvendigvis blive
ændret? Altså har du ikke fuldstændig styr over koden.

Desuden er det vel også svært at få WYSIWYG til at virke sammen med
forskellige template-systemer til separation af HTML og PHP. (Hvis man er
til den slags.)

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-11-01 23:46

Morten Bakkedal skrev:

>Men idet du bruger WYSIWYG-delen vil HTML-koden vel nødvendigvis blive
>ændret? Altså har du ikke fuldstændig styr over koden.

Nej og jo. Jeg bruger primært Dreamweaver til det hele, noget vil jeg
dog lave i hånden. Disse ændringer piller Dreamweaver ikke ved, som
Frontpage f.eks. gør.

>Desuden er det vel også svært at få WYSIWYG til at virke sammen med
>forskellige template-systemer til separation af HTML og PHP. (Hvis man er
>til den slags.)

Jeg bruger selv PHP sammen med Dreamweaver.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 09-11-01 01:57

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev

> Dreamweaver roder IKKE i HTML-koden, det gør mange andre
> WYSIWYG-editorer, f.eks. Frontpage.

Det gør VI heller ikke

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-11-01 06:55

Kim Emax - ayianapa.dk skrev:

>Det gør VI heller ikke

Det har jeg heller ikke påstået...

Jeg ser fordele i begge dele, altså WYSIWYG-editors, og så det, at
skrive sin kode helt selv. Dreamweaver giver mig fuldstændig frihed
til at vælge det ene eller andet.

Hvis man vil, så kan man starte Dreamweaver og lave al kode i hånden,
uden Dreamweaver piller, dvs. du kan bruge det som en ganske alm.
text-editor.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 13-11-01 21:38

Wednesday 07 November 2001 23:21 skrev Lasse Hedegaard:

> Ikke forstået - eller måske - uenig.
>
> Dreamweaver roder IKKE i HTML-koden, det gør mange andre
> WYSIWYG-editorer, f.eks. Frontpage. Jeg vil IKKE have ændringer i min

Hvis ikke programmet laver ændringer i html koden, hvad skal det så
bruges til?

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Jakob Færch

Dato : 08-11-01 14:22

In article <3be8dfac$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> Er der ikke noget med at hvis man har Dreamviewer 4, så skal man ikke
> installere php og alt det andet. Så kan man bare se det færdige resultat

Jeg tror du tænker på Dreamweaver UltraDev, der vist nok automatisk kan
generere noget asp-kode og noget sql, der kan trække ting ind og ud af
databaser.

Jeg kender ikke ret meget til UltraDev, men jeg mener altså ikke, at det
kan lave php-kode.

Jeg tror bestemt, at det kode, UltraDev laver, kræver at blive afviklet
på en server, enten lokalt eller et sted på nettet.

/Jakob

Fra : Niels Prins

Dato : 19-11-01 00:43

In article <tq1en8p001-EEA8E0.14213808112001@sunsite.dk>, Jakob Færch
<tq1en8p001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg tror bestemt, at det kode, UltraDev laver, kræver at blive afviklet
> på en server, enten lokalt eller et sted på nettet.

Ultradev/Macromedia understøtter ikke PHP kode, men der eksisterer en
udvidelse ved navn Phakt der kan lave PHP i Ultradev. Du har stadig
brug for en server til at teste din kode.

Niels