Lidt hjælp ønskes til TDC BB ADSL og Route~
Fra : Mads Egede Bock

Dato : 06-11-01 22:19

Er der nogen der kan give en forklaring på følgende:

TDC Bredbånd ADSL, fast IP, Win2000 - alt virker hvis jeg sætter
LAN-forbindelsen til Dynamisk IP - men sættes til forbindelsen til fast
IP er der intet svar (TDC har opgivet subnet til 255.255.255.255 - det
lyder lidt underligt - den er vel ikke helt gyldig?). TDC har ikke
opgivet en gateway - er det mon problemet?

Jeg har endvidere købt en D-LINK DI-804 (ikke hos TDC) - når jeg sætter
den i mellem mit netkort og ADSL modemet på væggen er der fin kontakt
til routeren men så heller ikke videre Nogen der har et forslag til
konfigurering?

Forslag ???

Mads

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-11-01 22:24

Mads Egede Bock wrote:

> [...]
>
>TDC Bredbånd ADSL, fast IP, Win2000 - alt virker hvis jeg sætter
>LAN-forbindelsen til Dynamisk IP - men sættes til forbindelsen til fast

Så sæt den til dynamisk IP. DHCP-serveren i den anden sørger for at du
får den samme IP-adresse hver gang. Gateway bliver også konfigureret på
den måde.

Med garanti.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Mads Egede Bock

Dato : 06-11-01 22:41

Hej Christian

Hmmm har prøvet - stadig ikke hul igennem - hvad med "firewall" i
routeren - ved du om jeg skal ændre default?

Mads

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-11-01 22:49

Mads Egede Bock wrote:

>Hmmm har prøvet - stadig ikke hul igennem - hvad med "firewall" i
>routeren - ved du om jeg skal ændre default?

Har ingen ide om det. Jeg har ikke en router. Men du skal ihvertfald
lukke DHCP-trafik igennem. Det kører på følgende porte (fra
/etc/services):

bootps 67/tcp # BOOTP server
bootps 67/udp
bootpc 68/tcp # BOOTP client
bootpc 68/udp

Fra : Mads Egede Bock

Dato : 06-11-01 22:53

Er der nogen med kendskab til D-LINK DI-804, der kan guide mig lidt (jf.
resten af tråden)???

På forhånd tak
Mads