Hentning af post når man har adsl (bredbån~
Fra : Heidi

Dato : 06-11-01 19:12

Jeg håber ikke spørgsmålet falder for meget udenfor denne
gruppe - i så tilfælde beklager jeg meget...

Jeg får installeret Teledanmark Bredbånd på torsdag, og har
været ved at opsætte email kontoen i outlook express. (Har
modtaget udstyret i dag).
Jeg har på nuværende tidspunkt orange (wanadoo) som
udbyder, og vil nu gerne vide om jeg stadig vil kunne hente
mail på denne konto, samtidig med at jeg henter på den
nye teledanmark mail adresse.
Der står i quickguiden, at jeg skal slette de eksisterende
opkaldsprofiler inden jeg går igang med bredbåndet - men
er det strengt nødvendigt at gøre dette?

På forhånd tak - og undskyld ulejligheden hvis det er den
forkerte gruppe...

--
Mvh. Heidi
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : Bille1948

Dato : 06-11-01 21:15

Hej Heidi,

Du behøver ikke slette de andre opkaldsprofiler, men du skal ikke bruge
dem når du får ADSL.

Du skal blot ændre din konto hos wanadoo til at hente via LAN i stedet
for modem (når du har ADSL), så kommer de ind.

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : supermand

Dato : 06-11-01 21:14

"Heidi" <hct@telefona.dk> mumlede noget i news:9s9fia$gka$1@sunsite.dk:

> Jeg håber ikke spørgsmålet falder for meget udenfor denne
> gruppe - i så tilfælde beklager jeg meget...

jeg aner det ikke.. hvis det gør er din undskyldning ihvertfald modtaget :)

> Jeg har på nuværende tidspunkt orange (wanadoo) som
> udbyder, og vil nu gerne vide om jeg stadig vil kunne hente
> mail på denne konto, samtidig med at jeg henter på den
> nye teledanmark mail adresse.

det kan du godt. sæt din nye adresse som standard når du har sat den op i
dit postprogram - du kan jo stadig hente post på din orange konto selv om
du kobler op gennem tdc. hvis du stadig vil sende med den som afsender kan
du f.eks rette den udgående postserver under egenskaberne for orangekontoen
til post.tele.dk - så vil den stadig fungere.. hvis den eventuelt er sat op
til at ringe op med et modem kan du enten slå det fra eller skifte til din
tdc internetforbindelse.

> Der står i quickguiden, at jeg skal slette de eksisterende
> opkaldsprofiler inden jeg går igang med bredbåndet - men
> er det strengt nødvendigt at gøre dette?

det lyder mærkeligt vil jeg sige.. men det er måske for at undgå
forvirring? jeg ser ikke noget til hindring for at flere opkaldsprofiler
kan sameksistere.

> På forhånd tak

selv tak

Fra : xxxx

Dato : 07-11-01 15:28

Nogle postservere kan ikke kontaktes, hvis man man skifter til TD|BB. Dette
skyldes, at den IP-pulje du er en del af når du har dynamisk IP, ikke er
"godkendt" af fx. Telias postserver!

Så er det bare ekstra ærgerligt at Telia ikke har webmail, som fx. TDC har
det!

Fra : supermand

Dato : 07-11-01 15:42

"xxxx" <abc@abc.dk> mumlede noget i

> Nogle postservere kan ikke kontaktes, hvis man man skifter til TD|BB.
> Dette skyldes, at den IP-pulje du er en del af når du har dynamisk IP,
> ikke er "godkendt" af fx. Telias postserver!

Mener du helt atvorligt at telias pop3 servere har en liste over allowede
ip'er? jeg henter fint på dem både gennem tdc og cc net...

_kunne_ det tænkes at du mener smtp? der har alle(stort set) udbydere samme
politik.. hvis du kobler op gennem dem kan du bruge deres smtp servere,
ellers ikke.

Fra : N/A

Dato : 07-11-01 19:18

Fra : supermand

Dato : 07-11-01 19:18

> jo, det er selvfølgelig smtp'en der driller kunder med postserver det
> ene sted og udbyder det andet sted!

det ville jo være rart hvis du havde nævnt at det var smtp du omtalte.
eller hvis du havde læst hele tråden. det ville osse være rart hvis du
skrev dine kommentarer under det du citerede - og klippede det væk der ikke
havde relevans.

yeah.