Skærme
Fijala 3554
Skærm flimrer rødligt?
Fra : Mikael Jespersen

Dato : 06-11-01 18:57

Jeg har netop fået foræret en ældre AT&T 15" skærm (model 7156 - ca. 6 år).
Når den har været tændt i ca. 5 min begynder den at flimrer rødligt
(lyserødt) - først svagt ca. hver 30 sek. senere mere kraftigt ca. hver 5
sek. Ved at "daske" forsigtigt på siden af kabinettet kan man "ændre" denne
flimmer. med lidt held kan man få den til at holde op ved at "daske"
jævnligt, men ellers ændrer man blot "frekvensen" på flimmeren.

Er der nogen derude, der ved, hvad der er galt? Er det noget man selv kan
reparere uden at være alt for teknisk, eller skal den til en fagmand (eller
på skærmkirkegården)?

Håber på jeres hjælp.

Mvh. Mikael, Nærum

Fra : Lars

Dato : 06-11-01 22:27

On Tue, 6 Nov 2001 18:57:09 +0100, "Mikael Jespersen"
<mikael@pbk.dk> wrote:

> [...]
>jævnligt, men ellers ændrer man blot "frekvensen" på flimmeren.
>
>Er der nogen derude, der ved, hvad der er galt?

Hvis du er heldig er det bare et defekt skærmkabel, så hvis du
har mulighed for det så prøv at skifte det.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Mikael Jespersen

Dato : 07-11-01 06:54

Jeg har ellers prøvet at "rykke" i det også - og det skete der ikke noget
ved. Det er kun når man slår på skærmen, at man kan ændre flimmeren (som om
der er een eller anden løs forbindelse inde i kabinettet)?

Fra : Jensn

Dato : 07-11-01 07:12

> [...]
denne
"daske">jævnligt, men ellers ændrer man blot "frekvensen" på flimmeren.

Hej

Det er sikkert en dårlig lodning, evt. på det print som sidder
på billedrørshalsen, tag "tøjet" af skærmen og kig grundigt
på dette print.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : JGD

Dato : 08-11-01 12:25

> [...]
>
> Det er sikkert en dårlig lodning, evt. på det print som sidder
> på billedrørshalsen, tag "tøjet" af skærmen og kig grundigt

Havde samme problem med en gammel acer skærm. "Efterlodet" alt
på printet, der sidder på billedrørshalsen og problemet var forsvundet.

HAND.

JGD.