Linie skift i JLabel
Fra : Mikkel S

Dato : 06-11-01 17:54

Hejsa !

Er følgende ikke muligt:
String str1 = "hej \n Hvordan går det?";
JLabel l1 = new JLabel(str1);

Jeg får bare en firkant hvor linie skiftet skulle have været!?

Mvh

Mikkel

Fra : Flemming

Dato : 06-11-01 18:14

Mikkel S wrote:

> [...]
> String str1 = "hej \n Hvordan går det?";
> JLabel l1 = new JLabel(str1);
>
> Jeg får bare en firkant hvor linie skiftet skulle have været!?

jeg mener faktisk at den kan forstå html
har du prøvet <br> ??

Flemming

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 07-11-01 08:04

Ved HTML formatering burde linieskiftet så bare være blevet til whitespace.

-dennis

Fra : Jonas Christensen

Dato : 09-11-01 20:27

Hmm.... jeg har lige testet, og det virker altså ikke for mig med HTML-kode.
Det bli'r bare udskrevet sammen med resten af teksten. Det ku' ellers ha'
været sjovt... :)

Jeg bruger forresten Kawa og JDK 1.3

- Jonas

Fra : Lars Dam

Dato : 09-11-01 23:57

On Fri, 9 Nov 2001 20:26:45 +0100, "Jonas Christensen" <admin@zaf.dk>
wrote:

>Hmm.... jeg har lige testet, og det virker altså ikke for mig med HTML-kode.
>Det bli'r bare udskrevet sammen med resten af teksten. Det ku' ellers ha'
>været sjovt... :)

Det kan lade sig gøre. Søg www.javasoft.com for præcist hvordan.

Dog blive font+farve så lige pludseligt defineret af html
definitionen, og komponentens egen font+farve ignoreret.

Alternativt kan man jo lave sin egen label :-/

vh. ld