1 computer, flere netværk?
Fra : Peter Bianchi

Dato : 06-11-01 12:24

Jeg er nu flere gange blevet bedt om at sætte maskiner op så de kan
tilsluttes flere forskellige netværk uden at brugeren manuelt skal skifte
DNS, gateway og lign. hver gang. Typisk har de ADSL hjemme, og benytter
samme bærbare maskine der som på vores arbejdsnetværk.

Desværre har vores netværk ingen server til at tage sig af logon, dchp og
den slags så for ihvertfald et net skal det defineres manuelt.

Kan det lade sig gøre at lave forskellige profiler eller tilsvarende under
win9x / 2000 som hver især har sine egne netopsætninger?

På forhånd tak for enhver hjælp

Peter Bianchi

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 06-11-01 12:42

On Tue, 6 Nov 2001 12:24:18 +0100, "Peter Bianchi"
<peter.bianchi@filmbyen.com> wrote:

> [...]
>
>Kan det lade sig gøre at lave forskellige profiler eller tilsvarende under
>win9x / 2000 som hver især har sine egne netopsætninger?

Jeg brugte på et tidspunkt programmet Netswitcher til at gøre dette -
den skiftede IP-indstillinger, logon-domæne og så videre ved et enkelt
tryk. Det er shareware, koster $9 og kan findes her i en 15-dages
evaluerings-version: http://tucows.webpartner.dk/preview/194006.html

Med venlig hilsen / Kind Regards,
Tommy Eriksen
--
"Some people could walk in a river of
clues and not get their feet wet"

Fra : Peter Bianchi

Dato : 06-11-01 12:59

Det var lige det jeg søgte

Mange tak

Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-11-01 13:56

> [...]

> DNS, gateway og lign. hver gang. Typisk har de ADSL hjemme, og benytter
> samme bærbare maskine der som på vores arbejdsnetværk.

Den ordentlige løsning på dette er naturligvis at køre DHCP og
tildele disse settings ad den vej.

> Desværre har vores netværk ingen server til at tage sig af logon, dchp og
> den slags så for ihvertfald et net skal det defineres manuelt.

Hvorfor har I ikke det? Det kræver tæt på overhovedet ingenting
at trække en DHCP-server. Og det gør det samtidig meget mere
fleksibelt, at man ikke skal lægge den slags ind statisk, holde
styr på IP-adresser etc.

-A

Fra : Peter Bianchi

Dato : 06-11-01 17:35

> [...]

> at trække en DHCP-server. Og det gør det samtidig meget mere
> fleksibelt, at man ikke skal lægge den slags ind statisk, holde

Årsagen er vist mest mangel på tid, og så det faktum at vores "servere"
eller den undskyldning vi har for det i forvejen kæmper imod odds. Planen er
da at få en DHCP server op, så jeg er fri for den evindelige "systemet er i
konflikt med ip adresse..."

Desuden ved jeg at flere af de private netværk som findes hjemme hos folk er
små og ikke har dedikerede maskiner, eller nyere routere til at tage sig af
adressetildelingen.

Peter
....som har mareridt om ip-numre )

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 06-11-01 14:13

"Peter Bianchi" <peter.bianchi@filmbyen.com> skrev i en meddelelse news:9s8heu$cev$1@sunsite.dk...
> [...]
> DNS, gateway og lign. hver gang. Typisk har de ADSL hjemme, og benytter
> samme bærbare maskine der som på vores arbejdsnetværk.

Prøv denne:
http://www.netswitcher.com/
Den har jeg selv tidligere brugt på bærbar, med stor succes.

> Desværre har vores netværk ingen server til at tage sig af logon, dchp og
> den slags så for ihvertfald et net skal det defineres manuelt.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: