CO2 - billigt?
Fra : J@N

Dato : 06-11-01 08:36

Hej

Jeg overvejer at tilsætte CO2 til mit akvarie og ønsker en billig løsning.
Jeg vil helst bruge sodastream, da de er billigst i drift og kan fås overalt
i DK. Er der nogen her i gruppen der ved om nogle af de store firmaer Eheim,
Sera, JBL o.a. bruger de samme kulsyre beholdere som 'Sodastream'-
flaskerne? Eller om det er muligt at købe en nåleventil til 'Sodastream'-
flasken?

Jan

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 11-11-01 00:57

"J@N" <itjf@get2netFJERNDETTE.dk> skrev

> i DK. Er der nogen her i gruppen der ved om nogle af de store firmaer
Eheim,
> Sera, JBL o.a. bruger de samme kulsyre beholdere som 'Sodastream'-
> flaskerne?

Jamen det er da nøjagtig de samme.

Eller om det er muligt at købe en nåleventil til 'Sodastream'-
> flasken?

Pletskud igen jan !!
Undskyld min sarkasme, men den går vist egentlig mest på at "firmaernes"
co-anlæg er så hulens dyre.
Der findes nogle fittings og reduktionsventiler fra bl.a. "Festo". Det er
luftpnematik, og de passer på den soda stream ventil der kan købes i en
velassorteret Matas. Festa skal se her måske.. http://www.festo.dk/

eller en af de gode med google...
http://groups.google.com/groups?q=co2+group%3Adk.fritid.dyr.akvarium&hl=da
JJB

Fra : J@N

Dato : 12-11-01 08:25

Umiddelbart kan jeg ikke finde nåleventiler hos Festo..

... og Google-søgningen giver heller ikke svar på mit spørgsmål..

Jan

Fra : Brian Hagen

Dato : 23-12-01 00:40

Hejsa..

Du kan købe en ventil til at sætte på din sodastream flaske hos matas..
dette er en reservedel til sodastream maskinerne... hvis ikke de har den
liggende kan de bestille den hjem fra pebas.. ( det gjorde jeg )..

jeg har udover monteret en reduktions ventil...

Held og lykke

B-Hagen